حرکت نمادین سران آمریکا و کوبا

در یکی دیگر از این برنامه های نمادین روسای جمهور آمریکا و کوبا به ابتکار طرف کوبایی دستان هم را در برابر پرچم‌هایشان بالا بردند. رائول کاسترو از اوباما خواست تا مقابل پرچم ها قرار گیرد و سپس در اقدامی غافلگیر کننده دست اوباما را بالا برد و به نشانه اعتماد و دوستان برای چند …

در یکی دیگر از این برنامه های نمادین روسای جمهور آمریکا و کوبا به ابتکار طرف کوبایی دستان هم را در برابر پرچم‌هایشان بالا بردند. رائول کاسترو از اوباما خواست تا مقابل پرچم ها قرار گیرد و سپس در اقدامی غافلگیر کننده دست اوباما را بالا برد و به نشانه اعتماد و دوستان برای چند ثانیه دستان او را مقابل پرچم کشورش تکان داد

پیش از این باراک اوباما نیز برای آنکه حس بازگشت دوباره به هاوانا را در خاطره ها زنده کند، به اتفاق همسر ودخترانش به میان مردم کوبا رفت و در خیابان های پایتخت کوبا قدم زد.

بازگشایی سفارت واشنگتن در کوبا

«اوباما» در بدو ورود به هاوانا در صفحه توییتر خود علت سفرش به کوبا را دیدار مستقیم با مردم کوبا و ملاقات با آنها عنوان کرد.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا ابتدا به کلیسای مریم(س) مقدس و دیدار با «جیمی اورتگا»، کاردینال این کلیسا که نقش عمده ای در برقراری مجدد روابط دو کشور ایفا کرد رفت. وی همچنین با «خوزه دانیل فرر»، مخالف سیاسی دولت کوبا که سال ۲۰۰۸ توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر و زندانی شد رفته و با او به گفتگو پرداخت.

اما «اوباما» در مهمترین بخش از سخنان خود مدعی شد: هدف ما داشتن ارتباط مستقیم با مردم کوبا و امکان برقراری ارتباطی منصفانه و مستقیم با دولت کوبا است.

وی نسبت به تغییر در سیستم اقتصادی کوبا و افزایش خصوصی سازی در این کشور و همچنین امکان ملاقات با مخالفان دولت «کاسترو» ابراز امیدواری کرد.

«اوباما» همچنین ضمن تاریخی خواندن سفر خود به کوبا گفت: تاسیس سفارت (آمریکا) در کوبا به این معنی است که ما قدرت بیشتری برای توسعه ارزش ها و منافع خود یافته ایم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش تصریح کرد: دیپلماسی یعنی داشتن شهامت برای باز کردن صفحه ای جدید در سیاست های شکست خورده در گذشته. این همان چیزی است که ما امروز در فصل جدیدی از روابط خود با مردم کوبا آغاز کرده ایم.

«باراک اوباما» همچنین روز دوشنبه پس از ملاقات با «رائول کاستر»، رهبر کوبا، با صاحبان مشاغل و تجار کوبا در مورد برقراری رابطه تجاری آمریکا و این کشور گفتگو کرد.

گفتنی است، رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز سه شنبه دیدگاه های خود در مورد چگونگی کار مشترک میان آمریکا و مردم کوبا را مطرح کرده و درباره ارتقاء کیفیت زندگی مردم این کشور سخن بگوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا