مانور کره جنوبی و آمریکا علیه پیونگ یانگ

این رزمایش یکی از مهمترین قسمت های تمرینات نظامی دو کشور عنوان شده که برای اولین بار با عنوان «تمرینات ضد کره شمالی» برگزار می شود. پیشتر کره و آمریکا اعلام کرده بودند که بخشی از رزمایش بزرگ سالانه آنها در سال جاری میلادی که از اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد و ۳۱۵ هزار …

این رزمایش یکی از مهمترین قسمت های تمرینات نظامی دو کشور عنوان شده که برای اولین بار با عنوان «تمرینات ضد کره شمالی» برگزار می شود.

پیشتر کره و آمریکا اعلام کرده بودند که بخشی از رزمایش بزرگ سالانه آنها در سال جاری میلادی که از اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد و ۳۱۵ هزار نفر در آن شرکت دارند، بر ضد کره شمالی و «کیم جونگ اون» رهبر آن کشور طراحی شده است.

ارتش کره جنوبی امروز در بیانیه ای با اشاره به آغاز رزمایش نیروی دریایی این کشور و آمریکا آورده است: لازم است توان و آمادگی خود را بر ضد تحرکات و تهدیدهای کره شمالی بالا ببریم.

تمرینات ضد کره شمالی نیروی دریایی دو کشور بخشی از رزمایش بزرگ «فول ایگل» است که تقریبا از دو هفته پیش آغاز شد.

نیروی دریایی کره نیز در تارنمای خود آورده است که بیش از ۵۰ کشتی جنگی و ناوهای دو کشور در این تمرینات در آبهای دریای زرد و دریای شرقی حضور دارند.

بخشی از تمرینات نظامی که با آتش جنگی همراه است شامل حضور ناوها، کشتی های نظامی، هواپیماها و جنگنده های دو کشور برای رویارویی با زیردریایی ها، هواپیماها و کشتی های کره شمالی طراحی شده است.

آمریکا به غیر از ناوها و کشتی های جنگی، ناو هواپیمابر هسته ای «سی وی ان ـ ۷۴» را به آبهای شرقی فرستاده است.

آمریکا و کره قصد دارند تا ماه آینده میلادی چندین دور از چنین رزمایش های مشابهی را برگزار کرده و در آن عملیات جستجو و نجات، حفاظت از بنادر، حراست از اسکله ها و مین روبی در دریاها را تمرین کنند.

رزمایش امسال دو کشور بزرگترین تمرین نظامی مشترک آنها در ۴۰ سال گذشته محسوب می شود.
کره شمالی نیز در واکنش به برگزاری این رزمایش تاکنون چندین فروند موشک با بردهای ۱۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر به آبهای شرقی پرتاب کرده است.

پرتاب پنج موشک کوتاه برد در روز گذشته و شلیک دو موشک بالستیک در روز جمعه ۲۸ اسفند، آخرین اقدام این کشور محسوب می شود.

تنش نظامی در منطقه شبه جزیره کره، از زمان آزمایش هسته ای در ۶ ژانویه (۱۶ دی) و نیز پرتاب موشک بالستیک ماهواره بر در ۷ فوریه (۱۸ بهمن) توسط کره شمالی در حال تشدید است و شرایط موجود با توجه به رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی و آمریکا پرتنش تر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا