قیمت مرغ به ۶۸۰۰ تومان رسید

مهدی یوسف‌خانی با بیان اینکه قیمت مرغ نسبت به ایام قبل از تعطیلات تغییر چندانی نداشته است، اظهار داشت: قیمت این کالا نسبت به پنجشنبه هفته گذشته ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرده و هم‌اکنون در مراکز خرده‌فروشی نرخ آن ۶۸۰۰ تومان است؛ ضمن اینکه قیمت این کالا در مراکز عمده‌فروشی ۶۲۰۰ و در میدان بهمن …

مهدی یوسف‌خانی با بیان اینکه قیمت مرغ نسبت به ایام قبل از تعطیلات تغییر چندانی نداشته است، اظهار داشت: قیمت این کالا نسبت به پنجشنبه هفته گذشته ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرده و هم‌اکنون در مراکز خرده‌فروشی نرخ آن ۶۸۰۰ تومان است؛ ضمن اینکه قیمت این کالا در مراکز عمده‌فروشی ۶۲۰۰ و در میدان بهمن حدود ۶۳۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه تا روز پنجم فروردین ماه اکثر کشتارگاه‌ها تعطیل و تعداد کمی از آنها فعال هستند، افزود: احتمال دارد تا پنجم فروردین ماه قیمت مرغ بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کند؛ اما پس از این تاریخ، نرخ‌ها به حالت عادی خود برمی‌گردد.

یوسف‌خانی ادامه داد: پس از ۱۳ فروردین ماه نیز با کاهش بیشتر قیمت مرغ مواجه خواهیم بود و نرخ این کالا تا ۶۰۰۰ تومان نیز افت می‌کند.

همچنین محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه در ایام عید نوروز قیمت مرغ در تهران با سایر استان‌ها مقداری متفاوت است، افزود: در این ایام مردم تهران به مسافرت رفته‌اند و شهرستان‌ها شلوغ‌تر شده است؛ بنابراین نرخ این کالا در تهران مقداری پایین‌تر از شهرستان‌ها است.

یوسفی با اشاره به اینکه احتمال افزایش قیمت مرغ در برخی شهرستان‌ها تا ۷۰۰۰ تومان هم وجود دارد، ادامه داد: در روزهای عید هم کشتارگاه‌ها تعطیل است و هم کامیون‌ها تردد چندانی ندارند؛ بنابراین عرضه مرغ منجمد از مرغ گرم بیشتر است.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه تقاضا برای مرغ، پایین و تولید آن زیاد است، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز ذخایر خود را وارد بازار کرده؛ اما به نظر نمی‌رسد که مرغ‌های این شرکت فروش زیادی داشته باشد، چرا که تقاضا برای آنها بسیار کم است و مردم از مرغ منجمد استقبال زیادی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از مرغ‌های خود را با قیمت ۴۵۰۰ تومان عرضه می‌کند و مغازه‌داران آنها را با نرخ ۵۱۰۰ تومان توزیع می‌کنند، گفت: تاریخ انقضای این مرغ‌ها سه ماه و حتی کمتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا