کردهای سوریه منطقه خودمختار نمی‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازمسکو، نمایندگان کردهای سوریه امروز (دوشنبه)در مسکو با رد تشکیل یک منطقه خودمختار تنها برای کردها درشمال سوریه، گفت: در نظر داریم رژیم فدرالی را احیا کنیم که همه جامعه سوری در آن حضور یافته و احساس کنند که این رژیم نماینده آنان است. کردهای سوریه در ماه فوریه (بهمن/ اسفند) …

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازمسکو، نمایندگان کردهای سوریه امروز (دوشنبه)در مسکو با رد تشکیل یک منطقه خودمختار تنها برای کردها درشمال سوریه، گفت: در نظر داریم رژیم فدرالی را احیا کنیم که همه جامعه سوری در آن حضور یافته و احساس کنند که این رژیم نماینده آنان است.

کردهای سوریه در ماه فوریه (بهمن/ اسفند) دفترنمایندگی خود را در مسکو گشودند.

پیش از این در پی اعلام تشکیل حکومت فدرالی در مناطق تحت کنترل کُردها در سوریه، دولت سوریه مخالفت خود را با نظام فدرالی کُردها اعلام کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روزپنجشنبه اعلام کرد واشنگتن هیچ منطقه خودگردانی را در سوریه به رسمیت نمی شناسد.

«میخائیل بوگدانف» معاون وزارت خارجه روسیه نیز گفت: کرد ها به طور یکجانبه و خارج از مذاکرات ژنو نمی توانند درباره مسائل مربوط به فدرالی شدن مناطق کردنشین در سوریه تصمیم بگیرند.

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه در واکنش به اعلام نظام فدرالی در شمال سوریه از سوی کُردها، تأکید کرد: هیأت های دولت سوریه و مخالفان در ژنو با «نظام فدرالی» مخالف هستند.

وی همچنین اعلام کرد: اختلافات میان هیأت دولت سوریه و مخالفان آن همچنان عمیق است اما هر دو طرف همچنان بر لزوم حفظ وحدت این کشور تأکید دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا