مصرف ماست و پیشگیری از عفونت در سفر

اسماء حسن زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:مهم ترین نکته دیگر برای پیشگیری از مسمومیت غذایی ،پختن غذا و خوردن آن در همان روز است و نباید غذای پخته شده را بیش از دوساعت در دمای محیط رها کرد. وی گفت: خوردن لیموی تازه همراه غذا نیز فراموش نشود زیرا …

اسماء حسن زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:مهم ترین نکته دیگر برای پیشگیری از مسمومیت غذایی ،پختن غذا و خوردن آن در همان روز است و نباید غذای پخته شده را بیش از دوساعت در دمای محیط رها کرد.

وی گفت: خوردن لیموی تازه همراه غذا نیز فراموش نشود زیرا می تواند میکروب های مواد غذایی را از بین ببرد.

این کارشناس افزود: یکی دیگر از نکاتی که از لحاظ امنیت بهداشت غذایی بسیار حائز است خودداری از میان وعده های بین راهی نظیر لواشک محلی، فلافل، سمبوسه و پیراشکی به دلیل عدم نظارت بهداشتی بر آنان است.

وی بابیان اینکه تا حد امکان از خوردن انواع خورش، کباب کوبیده، سالاد اولویه و همبرگر نیز بجد خودداری شود، گفت: خورش ها از جمله غذا هایی هستند که می توان آنها را چندین بار گرم کرد و تازگی آن به سختی قابل تشخیص است و مصرف کباب کوبیده و همبرگر نیز به دلیل عدم اطلاع از کیفیت گوشت استفاده شده در آن و به کار بردن موادی مانند خرده نان، ادویه در تهیه آن نباید مصرف شود.

حسن زاده خاطرنشان کرد: مهم ترین گروه غذایی که نباید حتی در سفر مصرفشان قطع شود میوه ها و سبزی های تازه با رعایت شست و شوی دقیق آن ها است زیرا که این گروه منبع بسیار مفیدی برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی به شمار می آیند.

وی افزود: در طول سفر از بطری های آب معدنی که در یخچال های فروشگاه ها به حد انجماد نرسیده اند استفاده شود زیرا پزشکان معتقدند که یخ زدن آب در بطری های یکبار مصرف مواد شیمیایی دیواره ظرف را که سرطان زاست در آب حل می کند و همان تاثیر آب داغ بر ظرف های پلاستیکی را دارد.

وی گفت: به جای استفاده کردن از آب با بطری های پلاستیکی از فلاسک هایی که جداره فلزی یا شیشه ای دارند، استفاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا