الگوریتم هوشمند کاربران الکلی توییتر را شناسایی می‌کند

موبنا – به گزارش تکنولوژی ریویو، نبیل حسین و همکارانش در دانشگاه روچستر، موفق به ساخت سیستم رایانه‌ای هوشمندی شده‌اند که قادر به شناسایی مطالب ارسالی در توییتر در شرایط مستی و غیرعادی است. این اطلاعات برای ردگیری فعالیت های این نوع کاربران در سطح جامعه قابل استفاده بوده و از آن می توان برای …

موبنا – به گزارش تکنولوژی ریویو، نبیل حسین و همکارانش در دانشگاه روچستر، موفق به ساخت سیستم رایانه‌ای هوشمندی شده‌اند که قادر به شناسایی مطالب ارسالی در توییتر در شرایط مستی و غیرعادی است. این اطلاعات برای ردگیری فعالیت های این نوع کاربران در سطح جامعه قابل استفاده بوده و از آن می توان برای بررسی اموری همچون وضعیت سلامت جامعه و مقابله با اقدامات خارج از عرف افراد مصرف کننده الکل استفاده کرد.

رایانه هوشمند یاد شده هم قادر به شناسایی مطالب ارسالی چنین افرادی است و از آنجا که از توانایی خودیادگیری برخوردار است می تواند بر سطح هوشمندی خود بیفزاید و در گذر زمان با دقت بیشتری مطالب ارسالی افراد مصرف کننده الکل را شناسایی کند. از این سیستم می توان برای شناسایی محل سکونت این افراد با دقت بالا نیز استفاده و مشخص کرد که آیا این افراد در منزل هم الکل مصرف می کنند یا خیر.

drinking-and-tweeting

برای ساخت این سیستم اطلاعات مربوط به افراد ارسال کننده مطلب در توییتر که الکلی بودن آنها احراز شده بود در چند شهر آمریکا در جولای سال ۲۰۱۴ جمع آوری شد و کلیدواژه هایی که در توییت‌های آنها بیشتر متداول بود شناسایی شد. همچنین از خدمات Mechanical Turk آمازون برای تحلیل دقیق تر توییت های این افراد استفاده گردید و در نهایت دخالت انسانی نیز در این زمینه انجام شد.

شناسایی محل سکونت این نوع افراد از طریق سیستم یاد شده با دقت ۸۰ درصد صورت می گیرد و قرار است از آن برای مطالعه و تحلیل الگوهای مصرف الکل در شهرهای مختلف آمریکا هم استفاده شود. از این طریق در نهایت نقشه ای جامع از مصرف الکل در کل آمریکا به دست خواهد آمد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا