مهلت ارتقا کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های Skylake به ویندوز ۱۰ یکسال تمدید شد

موبنا-شرکت مایکروسافت پیش از این به کاربرانی که از ویندوز ۷ و ۸ در کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های Skylake اینتل استفاده می‌کنند هشدار داده بود که در صورت عدم کوچ کردن به ویندوز ۱۰ آپدیتی برای آن‌ها ارائه نخواهد کرد. بر اساس گزارش قبلی، این دسته از کاربران تنها تا اواسط سال ۲۰۱۷ پشتیبانی خواهند …

موبنا-شرکت مایکروسافت پیش از این به کاربرانی که از ویندوز ۷ و ۸ در کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های Skylake اینتل استفاده می‌کنند هشدار داده بود که در صورت عدم کوچ کردن به ویندوز ۱۰ آپدیتی برای آن‌ها ارائه نخواهد کرد. بر اساس گزارش قبلی، این دسته از کاربران تنها تا اواسط سال ۲۰۱۷ پشتیبانی خواهند شد. این خبر در پی تغییر سیاست‌های مایکروسافت منتشر شده بود و این درحالی است که پشتیبانی از دیگر کاربران ویندوز ۷ تا چهارم ژانویه سال ۲۰۲۰ پایان نخواهد یافت.

حال مایکروسافت در پی دریافت بازخوردهای کاربران، سیاست قبلی خود را تغییر داده و پشتیبانی از ویندوز ۷ بر روی کامپیوترهای اسکای‌لِیک اینتل را تا اوایل سال ۲۰۲۰ تمدید کرد؛ همچنین این سیاست شامل ارائه‌ی آپدیت‌های امنیتی برای این دسته از کاربران نیز شامل می‌شود؛ مایکروسافت توجیه این عمل خود را کارایی بهتر سخت افزارهای جدید با ویندوز ۱۰ می‌خواند.

مایکروسافت در یادداشتی در بلاگ خود اعلام کرد:

پس از جولایِ ۲۰۱۷، کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۷ و ۸.۱ بروزرسانی‌های امنیتی را در صورتی که مشکلی از لحاظ سازگاری پیش نیاید، دریافت خواهند کرد.

همچنین مایکروسافت در پی تغییر سیاست‌های خود، اعلام کرد:

برای کمک به کاربرانی که هنوز از سیستم‌های مبتنی به پردازنده‌های اسکای‌لیک استفاده می‌کنند، پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ یک‌ سال دیگر، از ۱۷ جولای ۲۰۱۷ تا ۱۷ جولای ۲۰۱۸ تمدید شد. همچنین پس از جولای سال ۲۰۱۸، تمامی بروزرسانی‌های امنیتی و ضروری برای کاربران ویندوز ۷ با سیستم‌‌های مبتنی بر اسکای‌لیک تا ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ و کاربران ویندوز ۸.۱ با سیستم مشابه تا دهم ژانویه سال ۲۰۲۳ ارائه خواهد شد.

بر اساس گفته‌های مدیر بخش اصلی بازاریابی ویندوز، همه باید سخت‌افزارهای خود را ارتقا دهند. زیرا پردازنده‌های اسکای‌لیک با ترکیب ویندوز ۱۰، سرعت پردازش‌های گرافیکی را تا ۳۰ برابر و عمر باتری را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. تنها سیاست مایکروسافت که هنوز تغییر نکرده این است که کاربران در نسل‌های بعد پردازنده‌های اینتل، AMD و کوالکام برای کار به ویندوز ۱۰ نیاز خواهند داشت.  تا به حال از اینکه دستگاه‌های قدیمی نتوانند ویندوز‌های جدید را پشتیبانی کنند یک نگرانی بزرگ بود اما مایکروسافت تصمیم گرفته تا پشتیبانی سیستم‌های جدید از ویندوز‌های قدیمی را قطع کند. اما در بدترین حالت، پیش بینی می‌شود محدودیت‌هایی در استفاده از قابلیت‌ها، برنامه‌ها و خدمات جدید با ویندوز ۷ و ۸.۱ اعمال شود. علاوه بر این پردازنده‌های اسکای‌لیک در ویندوزهای سرور ۲۰۱۲ و ۲۰۱۲ R2 نیز تا اول اکتبر سال ۲۰۱۸ پشتیبانی خواهد شد.

منبع:زومیت

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. ویندوز۱۰ازنطرمن مزخرفترین ویندوزه هم کارتونی هم فرقی چندانی باویندوز۷ نداره بهتره مایکروسافت به قولش وفا کنه ودیگه ویندوز نسازه جون دیگه نمی تونه ویندوز تاریخی بسازه و هم مردم را به اجبار به نصب ویندوز های مزخرف نکنه.

دکمه بازگشت به بالا