مرگ دلخراش پناهجوی ۴ ماهه در آبهای ترکیه

موبنا – قایق حامل مهاجران که مقصدشان یونان بوده است در سواحل ترکیه واژگون شد. کودک ۴ ماهه جان خود را از دست داده و سایر سرنشنیان توسط گارد ساحلی ترکیه نجات یافته اند. بروکسل صبح روز یکشنبه با ترکیه جلسه ای در خصوص مسائل مربوط به مهاجران و پناهندگان داشتند. طبق توافق صورت گرفته …

موبنا – قایق حامل مهاجران که مقصدشان یونان بوده است در سواحل ترکیه واژگون شد. کودک ۴ ماهه جان خود را از دست داده و سایر سرنشنیان توسط گارد ساحلی ترکیه نجات یافته اند.

بروکسل صبح روز یکشنبه با ترکیه جلسه ای در خصوص مسائل مربوط به مهاجران و پناهندگان داشتند. طبق توافق صورت گرفته طرحی جدید برای جلوگیری از جریان مهاجرت به اروپا ارائه شده است که بر طبق آن امروز آخرین روز ورود پناهندگان غیرقانونی به یونان برای راه یابی به دروازه های اروپاست.

بنظر می رسد این حادثه بدلیل چرخش گارد ساحلی ترکیه اطراف قایق بادی مهاجران برای متوقف کردن شان رخ داده است. به گفته الکس تامسون خبرنگار شبکه ۴ ترکیه سرنشینان این قایق ۲۰ مرد، ۵ زن و ۱۵ کودک گه تعدای از آنان ایرانی بوده اند،گزارش شده است.

با توجه به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، در سال گذشته بیش از یک میلیون پناهنده برای رساندن خود به اروپا از ترکیه وارد یونان شده اند. در دو هفته نخست سال ۲۰۱۶ نیز بیش از ۲۳ هزار مهاجر از طریق دریای یونان به اروپا رسیده اند.

 منبع: رکنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا