چرا زندگی هاشمی پر از حاشیه است؟

محمد هاشمی رفسنجانی  در سال گذشته گفت و گوی مبسوطی به این سوال پاسخ داد که چرا زندگی برادرش از زندگی او پرحاشیه‌تر است. او می‌گوید: حاشیه‌های زندگی بزرگان به بزرگی آنها برمی‌گردد و میزان تاثیرگذاری‌ای که در جامعه دارند. به دنبال این تاثیرگذاری، رقیب، دشمن و مخالف بیشتری پیرامون زندگی بزرگان جمع می‌شوند. اینگونه …

محمد هاشمی رفسنجانی  در سال گذشته گفت و گوی مبسوطی به این سوال پاسخ داد که چرا زندگی برادرش از زندگی او پرحاشیه‌تر است. او می‌گوید: حاشیه‌های زندگی بزرگان به بزرگی آنها برمی‌گردد و میزان تاثیرگذاری‌ای که در جامعه دارند. به دنبال این تاثیرگذاری، رقیب، دشمن و مخالف بیشتری پیرامون زندگی بزرگان جمع می‌شوند. اینگونه افراد شروع به تخریب آن بزرگ می‌کنند و برای رسیدن به هدف خود یا ترور شخصیت می‌کنند یا ترور شخص.

وی ادامه می دهد: اگر بخواهیم درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این پدیده را بررسی کنیم، می‌بینیم که ایشان جزو اولین کسانی بود که بعد از پیروزی انقلاب مورد ترور قرار گرفت. گروه فرقان در سال ۵۸ پس از ترور شهید مطهری و تیمسار قره‌باغی، به سراغ آیت الله هاشمی رفسنجانی رفتند. در آن زمان بحث حفاظت از شخصیت‌ها خیلی جدی نبود، حتی آقای هاشمی خودشان به نانوایی می‌رفتند و ماشین پژو ۴۰۴ قدیمی هم داشتند و با همان ماشین در سطح شهر تردد می‌کردند. خودشان رانندگی می‌کردند.

وی می‌افزاید: واکنش امام بعد از اینکه ایشان را ترور کردند و ترور ناموفق بود، امام دستور دادند که برای ایشان محافظ بگذارند و خانه‌شان را عوض کنند. وقتی در ترور شخص موفق نشدند، به سراغ ترور شخصیت رفتند و  شروع به شایعه‌پراکنی و حاشیه‌سازی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا