احتمال آتش‌ بس در یمن قوت گرفت

اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن که روز شنبه از عمان وارد صنعاء شده دیدارهایی با نمایندگان گروه انصارالله و حزب کنگره مردمی سراسری به رهبری علی عبدالله صالح داشت که این دیدارها را مثبت ارزیابی کرد. منابع ریاست جمهوری یمن تاکید کردند که فرستاده سازمان ملل امیدوار است که دور جدید …

اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن که روز شنبه از عمان وارد صنعاء شده دیدارهایی با نمایندگان گروه انصارالله و حزب کنگره مردمی سراسری به رهبری علی عبدالله صالح داشت که این دیدارها را مثبت ارزیابی کرد.

منابع ریاست جمهوری یمن تاکید کردند که فرستاده سازمان ملل امیدوار است که دور جدید مذاکرات صلح یمن اواخر مارس جاری از سر گرفته شود.

ولد شیخ احمد همچنین دیداری با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در ریاض داشت.

منابع سیاسی گفتند که فرستاده سازمان ملل به دنبال قانع کردن انصارالله و هم‌پیمانانش برای اجرای توافقات حاصل شده در مذاکرات دسامبر گذشته در ژنو و در راس آن شکستن محاصره شهر‌ها و آزادی زندانیان است.

به گفته منابع، ولد شیخ احمد که قرار است امروز (دوشنبه) صنعاء را ترک کند احتمالا آتش‌بس جدیدی را اعلام کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات یمنی اعلام کرد که انصارالله با اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت که از آنها خواسته از شهرها عقب نشینی کنند و سلاح‌های‌شان را تحویل دهند، موافقت کرده‌اند و احتمالا آتش‌بس به مدت یک هفته یا دو هفته قبل از دور جدید مذاکرات احتمالی آغاز شود.

مقامات دولت یمن نیز گفتند که دولت مستعفی آماده پذیرش آتش‌بس به عنوان مقدمه مذاکرات احتمالی است.

عبد ربه منصور هادی نیز روز یکشنبه در نشستی با تیم سیاسی در ریاض گفت که دولت یمن به دنبال برقراری صلح در سراسر کشور است و باید قطعنامه‌های بین‌المللی مرجع تمامی اقدامات باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا