شیائومی؛ اژدهایی جوان در اندیشه رقابت با اپل و سامسونگ

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ که به تازگی در شهر بارسلونا، اسپانیا برگزار شد، رویدادی بزرگ برای گوشی های هوشمند بود. سامسونگ از جدیدترین پرچمداران خود یعنی گلکسی S7 و گلکسی S7 اج رونمایی کرد و ال جی نیز پرچمدار جدید گوشی های هوشمند خود به نام G5 را معرفی کرد …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ که به تازگی در شهر بارسلونا، اسپانیا برگزار شد، رویدادی بزرگ برای گوشی های هوشمند بود. سامسونگ از جدیدترین پرچمداران خود یعنی گلکسی S7 و گلکسی S7 اج رونمایی کرد و ال جی نیز پرچمدار جدید گوشی های هوشمند خود به نام G5 را معرفی کرد که نسبت به نسل پیشین تغییراتی انقلابی را تجربه کرده است.

2
این گوشی های هوشمند احتمالا در زمینه فروش نیز موفقیت چشمگیری کسب خواهند کرد و آی‌فون های اپل را در بازارهای غربی به چالش می کشند. اما در چین، اپل و دیگر نام های بزرگ در دنیای گوشی هوشمند با رقیب قدرتمندتر و به سرعت در حال رشدی مواجه هستند. شیائومی، شرکت نوپایی است که رشد شگفت انگیزی را طی دوران حیات خود تجربه کرده و در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ از گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود رونمایی کرد.
شیائومی Mi 5 دستگاهی با مشخصات رده بالا و برچسب قیمت بسیار رقابتی است که می تواند توجه مصرف کنندگان بسیاری را در چین – بازاری که از اهمیتی روزافزون برای اپل برخوردار می شود – به سوی خود جلب کند. این گوشی هوشمند در دو پیکربندی مختلف عرضه خواهد شد. نسخه استاندارد به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰، ۳ گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، باتری ۳,۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و بدنه ای با کیفیت ساخته شده از فلز و شیشه مجهز است. مدل پرو این گوشی هوشمند دارای حافظه ذخیره سازی داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۴ گیگابایت حافظه رم، و بدنه ای از جنس سرامیک خواهد بود.

1
از نظر مشخصات، سامسونگ گلکسی S7 تقریبا مشابه با شیائومی Mi 5 پرو است و به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰، باتری ۳,۰۰۰ میلی آمپر ساعت، و ۴ گیگابایت حافظه رم مجهز است. گلکسی S7 دارای نمایشگر QHD، شکاف کارت حافظه و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است که پرچمدار شیائومی فاقد این ویژگی ها است. اما هنگامی که بحث قیمت مطرح می شود، شیائومی Mi 5 برتری خود را نشان می دهد. مدل استاندارد این گوشی هوشمند ۱,۹۹۹ یوان و مدل پرو ۲,۶۹۹ دلار قیمت دارند که به ترتیب حدود ۳۰۷ دلار و ۴۱۵ دلار می شود. در مقابل، سامسونگ گلکسی S7 برچسب قیمت حدود ۷۰۰ دلاری را در بازار آمریکا و ۴,۸۸۸ یوان (۷۵۰ دلار) در چین را یدک می کشد.
این برای نخستین بار نیست که شیائومی قیمتی رقابتی را برای محصولات خود ارائه می کند. از زمان آغاز فعالیت های این شرکت، راهبرد فروش گوشی های هوشمند رده بالا با قیمتی وسوسه کننده پایگاه مشتری قدرتمندی را در چین برای شیائومی شکل داده و تعداد مشتریان این شرکت به سرعت در حال رشد است. در شرایطی که کمتر از شش سال از عمر فعالیت های شیائومی می گذرد اما این شرکت از نظر فروش تلفن همراه در حال حاضر جایگاه پنجم در جهان را به خود اختصاص داده است. بنابر گزارش شرکت IDC، شیائومی در سال گذشته میلادی تقریبا ۷۱ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کرده است.
شیائومی یکی از بازیکنان اصلی در سطح جهان و قدرتی قابل توجه در چین محسوب می شود. اگرچه اپل و سامسونگ قدرت های برتر در سال ۲۰۱۵ بوده اند اما شیائومی موفقیت بیشتری در بازار داخلی داشته است. این شرکت در فصل دوم سال گذشته میلادی جایگاه برترین فروشنده گوشی هوشمند در چین را از آن خود کرد و اپل را پشت سر گذاشت. در فصل سوم و با رشد هوآوی بار دیگر شیائومی به جایگاه دوم سقوط کرد اما همچنان نسبت به اپل گوشی های هوشمند بیشتری را به خریداران چینی فروخت.
شیائومی Mi 5 چشمگیرترین محصول معرفی شده از سوی این شرکت تا به امروز است اما به طور اساسی راهبرد شیائومی را تغییر نمی دهد و همچنان ممکن است از نظر خریداران چینی قانع کننده‌ترین جایگزین برای آی‌فون باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا