بررسی فنی یکی از گلکسی های پرفروش سامسونگ

موبنا – ابعاد Galaxy S4 همانند مدل Galaxy S3 برابر با ۶۹.۸×۱۳۶.۶ میلی متری است که فقط حدود یک میلی متر در عرض نسبت به S3 بزرگ‌تر است و طول آن هیچ تغییری نداشته، اما قطر این گوشی ۷.۹ میلی متر است که نسبت به ۸.۶ میلی متر Galaxy S3 مقدار کمی باریک‌تر شده است. …

موبنا – ابعاد Galaxy S4 همانند مدل Galaxy S3 برابر با ۶۹.۸×۱۳۶.۶ میلی متری است که فقط حدود یک میلی متر در عرض نسبت به S3 بزرگ‌تر است و طول آن هیچ تغییری نداشته، اما قطر این گوشی ۷.۹ میلی متر است که نسبت به ۸.۶ میلی متر Galaxy S3 مقدار کمی باریک‌تر شده است.
وزن گوشی نیز تغییر خاصی نداشته است و ۱۳۰ گرم است.
اما همان‌طور که گفتیم طراحی Samsung-Galaxy-S4-Mini-Price-In-Russia تفاوت خاصی نکرده و با همان لبه های گرد طرف هستیم که البته همانند Galaxy S3 ظاهر زیبایی را برای این گوشی به وجود آورده است.
از نمای کناری اما گوشی مقداری مستطیلی‌تر شده و از آن حالت انحنا دار S3 فاصله گرفته است.
اما یک نکته در مورد طراحی S4 وجود دارد که خوشحال کننده است. وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، به دلیل وجود یک قاب در دور گوشی که مقداری هم از صفحه نمایش بر آمده تر است، امنیت و راحتی و احساس بسیار خوبی را خواهید داشت که در S3 وجود نداشت
samsung-galaxy-s4-smartphone
نکته منفی دیگری که در مورد طراحی این گوشی وجود دارد، دوربین خارج از بدنه آن است. این طراحی دو ایراد را برای دوربین به وجود می‌آورد. اول اینکه با قرار دادن گوشی بر روی سطوح مختلف، احتمال خط افتادن بر روی شیشه روی لنز بسیار زیاد است.
در قسمت جلویی این گوشی، صفحه نمایش عریض ۴.۹۹ اینچی Super AMOLED با دقت Full HD یعنی ۱۹۲۰×۱۰۸۰ تعبیه شده که تراکم پیکسلی فوق‌العاده ۴۴۱PPI را ارائه می‌دهد.
صفحه نمایش Galaxy S4 از شبکه PenTile استفاده می‌کند ولی در چنین دقت بالایی، PenTile بودن صفحه نمایش، اهمیت چندانی ندارد.
اما لازم است بدانید که Galaxy S4 اولین گوشی جهان است که از نسل سوم شیشه های ضد خش Corning Gorilla Glass استفاده می‌کند.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
در ضمن صفحه نمایش Galaxy S4 همانند نوکیا لومیا ۹۲۰، به تمام لمس‌ها واکنش نشان داده و حتی با دستکش نیز می‌توان با آن کار کرد. اما چیزی که در این صفحه نمایش ما را مجبور به تحسین آن نمود، کنتراست فوق‌العاده آن بود که می‌توان آن را تا به این تاریخ بی رقیب دانست. همچنین، با اینکه این صفحه نمایش از نوع Super AMOLED است، ولی عملکرد آن در زوایای مختلف نیز فوق‌العاده است. رنگ‌ها نیز بسیار اشباع شده تولید می‌شوند که می‌توان حتی آن‌ها را مقداری بزرگ نمایی شده دانست. اما سامسونگ این امکان را برای کاربران قرار داده تا نوع نمایش رنگ‌ها را تغییر دهند و اگر کسی از رنگ‌های اشباع شده Super AMOLED ها رضایت نداشت، می‌تواند نوع نمایش رنگ‌ها را تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا