تشنه قدرت و پول بودم

موبنا – مهمترین پرونده جنایی سال گذشته کشف قتل های سریالی استان گلستان ۱۶ سال پس از آغاز آن و قتل ۱۳ نفر توسط دو مرد مسلح و همدستانش برای سرقت است. مردان بی رحم وقتی برای سرقت وارد عمل می شدند هیچ کس جلو دار آنها نبود و به راحتی آدم می کشتند. حسین …

موبنا – مهمترین پرونده جنایی سال گذشته کشف قتل های سریالی استان گلستان ۱۶ سال پس از آغاز آن و قتل ۱۳ نفر توسط دو مرد مسلح و همدستانش برای سرقت است. مردان بی رحم وقتی برای سرقت وارد عمل می شدند هیچ کس جلو دار آنها نبود و به راحتی آدم می کشتند. حسین .س در اعترافاتش به ۱۱ فقره قتل در این مدت اعتراف و همدستش نیز به دو قتل اعتراف کرد. قاتل خطرناک که فکر نمی کرد دستگیر شود هنوز هم معتقد است اگر همدست بهتری داشت هیچ وقت راز ۱۱ قتلش در چند استان شمالی بر ملا نمی شد.
قصه از کجا شروع شد

هشتم فروردین سال گذشته بود که مردی با پلیس تماس گرفت و از وجود جسد نیمه جان مرد جوانی در کنار خیابانی خلوت در گرگان خبر داد. با حضور ماموران مرد نیمه جان به بیمارستان منتقل شد. در حالی که مداوای مرد ۳۰ ساله در بیمارستان ادامه داشت زن میانسالی با مراجعه به پلیس از گم شدن پسر راننده اش خبر داد و گفت: پسرم عابد راننده مسافربر است که خانه را ترک کرده و چند روزی است جوابگوی تلفن همراهش نیست.
ماموران که احتمال می دادند مرد گلوله خورده عابد باشد تحقیقاتشان را ادامه دادند و خانواده مرد گمشده با دیدن تصویر مرد زخمی او را شناسایی کردند. بررسی ها نشان می داد عابد قربانی سارقان مسافرنما شده است. با بررسی دوباره محل یک دوربین مداربسته کشف شد. در بازبینی فیلم،ماموران متوجه شدند مرد قوی هیکلی سلاح به دست عابد را از خودرو پیاده کرده و دو موتورسوار نقاب پوش نیز در حال پرسه زنی حوالی خودرو هستند.

استفاده از یک سلاح در پنج سرقت

در حالیکه تحقیقات برای شناسایی سه مرد نقاب پوش آغاز شده بود ماموران متوجه شدند مرد مسافربر به علت شدت جراحات جانش را از دست داده است. با مرگ راننده ۳۰ ساله ماموران با برسی پوکه های کشف شده در کنار مقتول متوجه شدند سلاحی که با آن عابد به قتل رسیده در ۴ سرقت مسلحانه دیگر نیز استفاده و از آن شلیک شده است.
با بررسی چهار سرقت قبلی مشخص شد سارقان در سال های ۹۰ تا ۹۳ با تهدید صاحبان خودرو نیسان، ریو و دو پراید دست به سرقت مسلحانه زدند. همچنین با برسی این پرونده ها مشخص شد سارقان مسلح با موتور سیکلت پلاک مخدوش طعمه های خود را تعقیب کرده و در مکانی خلوت با تهدید اسلحه اقدام به سرقت می کنند.

قتل های دیگر در پرونده سارقان خشن

ماموران که احتمال می دادند اعضای این باند دست به سرقت های دیگر و قتل زده باشند تحقیقاتشان را ادامه داده و متوجه شدند اعضای این باند پس از سرقت ۹ راس گوسفند، صاحب دامداری را با شلیک گلوله مجروح کرده اند. در ادامه ماموران متوجه شدند در اردیبهشت سال گذشته صاحب یک شالیکوبی در سرقت ناموفق سارقان موتور سوار به قتل رسیده و دزدان بدون سرقت و از ترس دستگیری فرار کرده اند.
در حالیکه هیچ ردی از سارقان نقاب پوش وجود نداشت ماموران فهمیدند یکی از سارقان حرفه ای استان به نام وحید در یکی از سرقت ها دست دارد. در بررسی بیشتر مشخص شد پدر متهم به نام حسین. س دزد حرفه ای و قاچاقچی سلاح و مواد مخدر است. با به دست آمدن این سرنخ سرانجام مرد میانسال به همراه دو پسرش در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.
وحید ۲۴ ساله در بازجویی ها با اعتراف به سرقت موتور چاه آب،سرقت از دامداری و مرغداری،سرقت موتور سیکلت، خودرو و تراکتور گفت: من و برادرم به همراه پدر و سه دوست او دست به سرقت می زدیم. پدرم در جریان دو سرقت راننده پراید و صاحب شالیکاری را به قتل رساند.

اعتراف به دوقتل

با اظهارات پسر های مرد قاتل او به ارتکاب دو قتل در جریان سرقت هایش گفت: من با دوست دیگرم به نام حسین دست به سرقت می زدیم. ما کارمان را از سال ۸۷ شروع کردیم و در این مدت اموال سرقتی را در مخفیگاه هایمان در بهشر،نکا،گرگان و قائمشهر نگه می داشتیم. دوستم حسین در این مدت مرتکب قتل های بسیاری شده و فردی خشن است.

دستگیری سارق مسلحی که ۱۱ نفر را کشته بود

با اعترافات مرد ۵۰ ساله سرانجام یک هفته بعد مرد خطرناک در اطراف گرگان شناسایی و دستگیر شد. او که بسیار سخت اعتراف می کرد سرانجام به قتل ۱۱ نفر در شهرهای رامیان،گرگان، آق قلا،علی آباد و گنبد کاووس با انگیزه سرقت موبایل و خودرو اعتراف کرد. حسین که به اتهام قاچاق مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده اما با شیوه ای خاص توانسته بود از زندان فرار کند مدعی شد: قتل هایم را بین سال های ۷۸ تا ۸۷ انجام می دادم. وقتی سلاح در دستم بود از هیچ چیز نمی ترسیدم و حس قدرت و ثروت به سراغم می آمد. من بعد از قتل طعمه هایم اموال آنها را سرقت و به افغانستان قاچاق می کردم. من فقط تشنه پول و قدرت بودم و جان انسان ها برای من ارزشی ندارد.
با اعترافات دو متهم خطرناک به ارتکاب ۱۳ جنایت کیفرخواست آنها صادر شده است و به زودی در دادگاه محاکمه می شوند.
نکته جالب توجه این پرونده سرقت های اعضای این باند است. اعضای سارقان مسلح خطرناک پس از دستگیری به سرقت بیش از ۱۰۰ موتور چاه آب کشاورزی، ۱۶ دستگاه تراکتور، ۵۰ دستگاه موتورسیکلت، سه دستگاه خودروی وانت نیسان، خودرو پراید، تویوتا و ریو و همچنین ۴۰۰ کندو عسل اعتراف کردند.

 منبع:میزان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا