نفرین گنج‌ ساسانی ۲ مرد را گرفت

موبنا – در تحقیقات مشخص شد مردی ۴۲ ساله به نام «میثم» که یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار اشیای عتیقه است با همدستش «عبدالله» ۶۰ ساله اقدام به قاچاق و فروش مقادیر قابل توجهی سکه‌های عتیقه می‌کند. با تکمیل شدن تحقیقات و شناسایی منطقه، عبور متهمان با هماهنگی مقام قضایی بلافاصله تیم‌های عملیاتی برای دستگیری این …

موبنا – در تحقیقات مشخص شد مردی ۴۲ ساله به نام «میثم» که یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار اشیای عتیقه است با همدستش «عبدالله» ۶۰ ساله اقدام به قاچاق و فروش مقادیر قابل توجهی سکه‌های عتیقه می‌کند.

با تکمیل شدن تحقیقات و شناسایی منطقه، عبور متهمان با هماهنگی مقام قضایی بلافاصله تیم‌های عملیاتی برای دستگیری این دو جوینده گنج وارد عمل شدند.

سرهنگ سید حقیقی فرمانده پلیس کرج گفت: در یک عملیات تعقیب و مراقبت کوتاه مأموران موفق شدند هر ۲ تبهکار را که سعی داشتند با خودرویشان سکه‌های عتیقه را جابه‌جا کنند، بازداشت کرده و موفق شدند پس از دستگیری آنها از خودرو ۴۷۸ سکه عتیقه دوره ساسانی و همچنین ۳۲ سکه خرد شده و یک کوزه شکسته به همراه یک جلد کتاب ساسانی به دست آورند.

این دو مرد در بازجویی کارآگاهان، قاچاق عتیقه و سکه‌های زیرخاکی را به گردن گرفتند.

هر دو مرد شیاد که بارها به خاطر قاچاق عتیقه‌ و سرقت به زندان افتادند برای بررسی‌های بیشتر به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس پلیس کرج در پایان گفت: اموال مکشوفه پس از صورتجلسه برای انجام کار کارشناسی درخصوص اصالت و قدمت به کارشناسان سازمان میراث فرهنگی سپرده شد.

 منبع:رکنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا