دستگیری یک مظنون در حادثه انفجار بازار تهران

موبنا – سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در تشریح علت وقوع حادثه انفجار در بازار تهران گفت: بررسی های کارگاهان و کارشناسان نیروی انتظامی نشان داد که انفجار در بازار تهران بر اثر احتراق شدید و ناگهانی مواد اتش زایی بوده که در محل انفجار قرار داشته و جهت تولید ترقه و مواد …

موبنا – سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در تشریح علت وقوع حادثه انفجار در بازار تهران گفت: بررسی های کارگاهان و کارشناسان نیروی انتظامی نشان داد که انفجار در بازار تهران بر اثر احتراق شدید و ناگهانی مواد اتش زایی بوده که در محل انفجار قرار داشته و جهت تولید ترقه و مواد اتش زای غیر استاندارد تهیه شده بود.

به گزاش خبرنگارخبر نگار رکنا عصر دیروز انفجاری در طبقه زیرین بازار طلا فروشها واقع در محوده بازار برزگ تهران رخ داد که در پی ان ۳۹ نفر مجروح شدند وکه دوتن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

خبر نگار رکنا که لحظاتی پس انفجار خود را به محل حادثه رسانده بود از دود و غباری که بر فراز راسته طلا فروشها در هوا پراکنده بود خبر داده و در گزارش خود اورده است که مردم به ویژه خریداران طلا که به خاطر رونق خریدهای شب عید تعدادشان بسیار زیاد بود دچار وحشت و اضطاراب شده بودند و سراسیمه از محل انفجار می گریختند.

پرس و جوی خبرنگار رکنا از بازاریان و کاسب های محل در باره علت حادثه سهل انگاری و بی دقتی ترقه سازان را موجب این حادثه ئلخراش معرفی میکرد البته همه انا به حدس و گمان متوسل می شدند اما اخرین اظهارات فرمانده نیروی انتظامی گمانه زنی های اولیه در باره اهمال ترقه سازان را تایید کرد.

سردار اشتری با اشاره به این که چند تیم از متخصصان و کارگا اگاها نیروی انتظامی ضمن بلازرسی ازمحل و تدارک عملیات خنثی سازی گفت بررسی های کارشنان ما نشان داد که برخی از مواد شیمیایی که برای ساخت ترقه به کار می رود عامل موجب واکنش شیمایی و در نتیجه انفجار شده است .
به گفته فرمانده نیروی انتظامی در جریان این حادثه کاراگاهان به یکی از کسانی که در محل رفت و امد داشته مظنون شدند و اورا بازداشت کردند .

اظهارات رئیس اتحادیه طلا و جواهر

در همین حال محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر فروشان با بیان این که تخلف یک طلا فروش موجب حادثه انفجار شده است گفت :انفجار در یکی از طبقه های زیرین پاساژ قیصریه در حد فاصل بازار زرگرها رخ داد.

وی که درست پنج دقیقه پس از حادثه انفجار شتابان خود را به محل حادثه رسانده بود با گفتن این که خدارا شکر به دنبال این حادثه تاسف بار هرج و مرج رخ نداد واین به خاطر حضور سریع و تند و قاطع و هوشمندانه نیروهای پلیس بود تاکید کرد : پس از انفجار نیروی های پلیس برای حفاظت از مردم و همچنین طلاهای مغازه های آسیب دیده در منطقه حاضر شدند که خوشیختانه هیچ سرقتی رخ نداد.
به گفته وی اکثر مغازه های بازار تعطیل بود که همین موضوع باعث شد تعداد مجروحان کاهش یابد.
در این حادثه تعدادی عابر از جمله چند زن و کودک ونیز چند نفر کارگر مجروح شدند اما تمامی مجروحان بتوسط نیروهای اورژانس و آتش نشانی به بیمارستان منتقل شدند.
کشتی آرای در باره علت وقوع این انفجار گفت: از چندی قبل استفاده از کپسول های برش هوا در طلا فروشی ها ممنوع اعلام شد اما یکی از طلافروش های این پاساژ به دور از چشم بازرسان اتحادیه اصناف و پلیس اماکن از این کپسول استفاده می کرد که همین موضوع باعث شد امروز این اتفاق رخ دهد.

با این حال هنوز نظریه کارشناسان و متخصصان نیروی انتظامی به طور رسمی انتشار نیافته و درستی احتمال کاربرد مواد محترقه بیش از حدس رییس اتحادیه به گوش می رسد.

 منبع: رکنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا