توصیه آیت الله جوادی آملی به نمایندگان قم

وی در دیدار منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر آن اندازه که فهمیدیم عمل کردیم، در پیش مردم هم روسپید خواهیم شد و باید بدانیم در این صورت، موفق عمل کرده ایم. وی با بیان این که نباید با سخنان خود به اختلافات دامن زد، اظهار کرد: باید کشور را با فهم …

وی در دیدار منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر آن اندازه که فهمیدیم عمل کردیم، در پیش مردم هم روسپید خواهیم شد و باید بدانیم در این صورت، موفق عمل کرده ایم.

وی با بیان این که نباید با سخنان خود به اختلافات دامن زد، اظهار کرد: باید کشور را با فهم و عقل اداره کرد و در هر کار باندبازی، مواد مخدر است که کشور را به بیراهه خواهد برد.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هر گونه خام فروشی به ضرر کشور است، گفت: نباید کشوری که این همه منابع زیرزمینی و زمین های حاصلخیز دارد، علوفه و گندم و باقی چیزها را از خارج وارد کند.

وی افزود: اگر همه زمین های حاصلخیز درست در جای خود بکار گرفته شوند، کشور از همه چیز بی نیاز می شود و دیگر نیازی ندارد مایحتاج خود را از خارج وارد کند.

وی با بیان اینکه نفت فروشی در واقع خام فروشی است، بیان کرد: باید نفت را در چرخه تولید کشور و در صنعت بکار گرفت تا برای کشور مفید واقع شود.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مسئولان کشور باید قدر مسؤلیت خود را بدانند و باید فردای قیامت پاسخگوی اعمال خود نیز باشند، گفت: در زمان حاضر طبق آمار، هشت میلیون جوان در کشور بیکارند؛ این تعداد هرکدام سرپرست چند نفر در خانه اند؛ چرا باید در مملکت این گونه باشد؟ این جز بی عرضگی چیز دیگری نیست.

وی بابیان اینکه «اگر نان برود و فقر بیاید، دین مردم هم خواهد رفت» اظهار کرد: نماینده مجلس بر اساس قانون اساسی، زمانی که رأی می آورد، نماینده یک شهر نیست؛ چون قانون وضع می کند، نماینده کل مردم کشور است.

ایشان ادامه داد: زمانی که او نماینده همه مردم شد، در واقع ۷۰ میلیون نفر به او رأی داده اند و باید پاسخگوی این همه مردم باشد؛ او مدیون همه مردم است و همه بر گردن او حق دارند و فردای قیامت هم باید پاسخگو باشد.

آیت الله جوادی آملی گفت: کسانی که از شهرهای خاص مانند قم نماینده شدند، نباید هر سخنی را بگویند و هر موضعگیری و رفتاری را انجام دهند؛ چون این گونه سخن گفتن آبروی مردم آن شهر را خواهد برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا