کره شمالی باز هم تهدید کرد

این هشدار با صدور بیانیه ای توسط نهادهای مختلف دولتی، احزاب و سازمان های سیاسی کره شمالی صورت گرفته و آنان تاکید کردند که این کشور نمی تواند نسبت به تحرکات رزمی آمریکا و کره جنوبی بی تفاوت بماند. بیانیه مزبور که امروز – پنجشنبه – از سوی رسانه های منطقه منتشر شده، خاطرنشان می …

این هشدار با صدور بیانیه ای توسط نهادهای مختلف دولتی، احزاب و سازمان های سیاسی کره شمالی صورت گرفته و آنان تاکید کردند که این کشور نمی تواند نسبت به تحرکات رزمی آمریکا و کره جنوبی بی تفاوت بماند.

بیانیه مزبور که امروز – پنجشنبه – از سوی رسانه های منطقه منتشر شده، خاطرنشان می کند: چنانچه نشانه ای مبنی بر آماده شدن این دو کشور برای حمله به کره شمالی مشاهده شود، آنگاه پیونگ یانگ دست به حملات غافلگیر کننده و پیش دستانه خواهد زد.

رزمایش مشترک ارتش های آمریکا و کره جنوبی در منطقه شبه جزیره کره که بزرگترین تمرینات آنها در چهار دهه گذشته به حساب می آید، از ۱۰ روز پیش با حضور ۳۱۵ هزار نیروی نظامی آغاز شده است.

از آن زمان کره شمالی بارها تهدید به حمله کرده و دستور آماده باش استفاده از تسلیحات هسته ای برای حمله به آمریکا و کره را نیز صادر کرده است.

با توجه به اینکه آمریکا تسلیحات و ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای بمب افکن و رادارگریز خود را به منطقه آورده، کره شمالی به شدت در این زمینه احساس تهدید می کند.

به همین سبب این کشور نیز تاکید کرده است که در چنین شرایطی قصد دارد در آینده ای نه چندان دور بار دیگر دست به آزمایش های هسته ای بزند.

افزون بر این آمریکا و کره اعلام کرده اند که بخشی از تمرینات نظامی سالانه آنها این بار فقط مختص برخورد با کره شمالی و «کیم جونگ اون» رهبر این کشور است.

بیانیه کره شمالی تصریح می کند: ما به طور جدی رزمایش را دنبال می کنیم، بویژه آنکه بخش دوم این رزمایش به برنامه ریزی برای حمله به کره شمالی و مراکز کلیدی و راهبردی این کشور مرتبط است. به همین سبب اگر علامتی مبنی بر قصد دو طرف برای تجاوز به کره شمالی مشاهده شود پیونگ یانگ وارد عمل خواهد شد و دشمن را مجازات خواهد کرد.

این بیانیه خاطرنشان کرد که ارتش مردمی کره شمالی در صورتی که چنین شواهدی بدست آورد بی تردید و بدون درنگ وارد عمل می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا