داستان سرقت کامپیوتر توسط ناظر انتخابات

وقتی جست‌وجوها برای یافتن لپ‌تاپ به بن بست خورد خیلی زود پلیس در جریان قرار گرفت و با توجه به حساسیت ماجرا تیم ویژه‌ای از تجسس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس پای در حوزه انتخاباتی گذاشت و در نخستین اقدام پلیسی به بازبینی دوربین‌های مداربسته پرداخت.فیلم‌ها نشان می‌دادند که یک مرد با خونسردی سراغ این لپ‌تاپ …

وقتی جست‌وجوها برای یافتن لپ‌تاپ به بن بست خورد خیلی زود پلیس در جریان قرار گرفت و با توجه به حساسیت ماجرا تیم ویژه‌ای از تجسس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس پای در حوزه انتخاباتی گذاشت و در نخستین اقدام پلیسی به بازبینی دوربین‌های مداربسته پرداخت.فیلم‌ها نشان می‌دادند که یک مرد با خونسردی سراغ این لپ‌تاپ رفته و آن را پس از سرقت با خود برده است.

وقتی مسئولان حوزه انتخاباتی این فیلم را دیدند همگی مرد مرموز را که یکی از ناظران صندوق‌های رأی‌گیری بود شناسایی کردند و همین کافی بود تا بازپرس دادسرای ناحیه ۲ تهران وارد عمل شده و دستور بازداشت را صادر کنند.ساعاتی بعد مأموران با شناسایی خانه مرد ۳۲ ساله آنجا را به محاصره خود درآوردند و امین را که با دیدن پلیس جلوی در خانه‌اش شوکه شده بود بازداشت کرده و تحت تحقیق قرار دادند.

داستان عجیب

این مرد که شنید به خاطر سرقت لپ‌تاپ بازداشت شده است حیرت‌زده لپ‌تاپ را به تیم تحقیق تحویل داد سپس در برابر بازپرس ایستاد تا ثابت کند سوءتفاهم شده و او بی‌گناه است.

امین گفت: هفتم اسفندماه از یک تلفن عمومی با من تماس گرفته شد و گفتند زمانی که من در مغازه خودم حضور نداشتم یکی از افراد که با من ناظر صندوق رأی بوده به مغازه‌ام مراجعه و فیلمی تهیه کرده است که آن را به دست مسئولان تعزیرات برساند و آدرس داد که فیلم تهیه شده داخل لپ‌تاپی در همان حوزه رأی‌گیری است.

بعد از تماس تلفنی، من فردای آن روز به حوزه رفتم و موضوع را به یکی از همکارانم گفتم، قرار شد لپ‌تاپ را بردارم و چک کنم بعد آن را سرجایش بگذارم.وقتی لپ‌تاپ را برداشتم سریع به خانه خودمان رفتم که در فایل‌های آن فهمیدم لپ‌تاپ را اشتباه برداشته‌ام زمانی هم که خواستم به حوزه برگردانم دستگیر شدم.

پس از ادعاهای امین، بازپرس رسیدگی تخصصی به این ماجرای عجیب را در اختیار مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار داد و آنان بلافاصله سراغ یکی از همکاران این مرد رفتند.وی نیز با شنیدن داستان دوستش نزد تیم پلیسی ادعا کرد آن روز امین نزد وی رفته و ماجرای فیلم را توضیح داده و قرار نبود این لپ‌تاپ برداشته شود و اشتباهی صورت گرفته است.

کارآگاهان در شاخه‌های اطلاعاتی دیگر و بررسی‌های تخصصی به این نتیجه رسیدند که امین قصدی برای سرقت نداشته و در تشخیص لپ‌تاپ اشتباه کرده است.بدین ترتیب بازپرس پرونده با در نظر گرفتن نتایج تحقیقات و بی‌گناهی امین در سرقت عجیب حکم به آزادی وی داد و پرونده را مختومه اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا