برنامه گالری‌های تهران در آستانه بهار

مرجان مهدوی نمایشگاهی از آثار انتزاعی خود را با محوریت فیگورهایی از زنان برپا کرده است. در این نمایشگاه ۱۲ تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم و در ابعاد مختلف به‌نمایش گذاشته شده است. ۵۰ درصد عواید فروش تابلوهای این نمایشگاه صرف امور خیریه خواهد شد. نمایشگاه این هنرمند از ۲۰ تا ۲۹ اسفندماه …

مرجان مهدوی نمایشگاهی از آثار انتزاعی خود را با محوریت فیگورهایی از زنان برپا کرده است. در این نمایشگاه ۱۲ تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم و در ابعاد مختلف به‌نمایش گذاشته شده است. ۵۰ درصد عواید فروش تابلوهای این نمایشگاه صرف امور خیریه خواهد شد.

نمایشگاه این هنرمند از ۲۰ تا ۲۹ اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در کافه – گالری «مارکوف» به نشانی خیابان مطهری، بعد از خیابان‌ شریعتی، باغ‌ – موزه‌ قصر‌ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار حجمی و تابلوهای نقاشی ویم دلووی (هنرمند بلژیکی) از دوم فروردین‌ماه در موزه‌ هنرهای معاصر تهران برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.

این نمایشگاه و منتخبی از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر از ۱۷ اسفندماه در گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ روزهای جمعه و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ (روابط عمومی) یا با شماره تلفن‌های ۸۸۹۶۳۲۰۰ و ۸۸۹۶۵۴۱۱ تماس بگیرند.

موزه ملی ایران

داریوش محمدخانی در نمایشگاه عکس‌های خود از تخت جمشید، روایت تازه‌ای از این مکان را پیش چشم مخاطب قرار داده است. ۱۲۲ عکس در ابعاد ۱۰۰*۷۰ سانتی‌متر در این نمایشگاه ارائه شده‌اند که موضوع همه‌ی آن‌ها تخت جمشید و نقش‌برجسته‌های آن است که با یک تم بسیار مخصوص عکاسی شده‌اند.

نمایشگاه عکس‌های این هنرمند که به اهتمام کوروش محمدخانی (باستان‌شناس) برگزار شده از ۲۴ اسفند تا ۲۵ فروردین‌ماه ۹۵ از ساعت ۸ تا ۱۷ در موزه ملی ایران به نشانی خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر برپاست.

گالری باسمه

آثار کوچک تعدادی از هنرمندان معاصر در نخستین نمایشگاه گالری «باسمه» در معرض نمایش و فروش گذاشته شدند. در این نمایشگاه ۱۸ اثر نقاشی و مجسمه از آثار هنرمندان بزرگ و بنام معاصر به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه آثاری از محمد احصایی، ناصر اویسی، محمد تاتاری، ژازه تباتبایی، پرویز تناولی، جواد حمیدی، حسینعلی ذابحی، بهمن رضایی، علی‌اکبر صنعتی، مسعود عربشاهی، سیاوش کسرایی، فریده لاشایی، مرتضی ممیز، سیراک ملکونیان، منوچهر نیازی و محسن وزیری مقدم به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۸ اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری «باسمه» به نشانی ملاصدار، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، بلوک A میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری ویستا

نمایشگاه گروهی آثار تجسمی «نوروز، روز نو – بهارآور» در نوروز، میزبان هنردوستان است. در این نمایشگاه آثار مختلفی در حوزه نقاشی، چیدمان، مجسمه و عکس از ۲۰ هنرمند در آن به‌نمایش درآمده است.

موضوع این نمایشگاه «بهار» است و در آن، آثاری از هنرمندانی مانند فریدون آو، فرح اصولی، ثمیلا امیرابراهیمی، مینا انوشه، زهرا ابراهیمی، عبدالحمید پازوکی، مهدی حسینی، ستاره حسینی، طیبه دژدوست، آذین رستمی، قدرت‌الله عاقلی، نوید عطروش، سارا قاضی، بهنام کامرانی، کوروش گلناری، اشکان ماهرویی، نگار نادری‌پور، وانا نبی‌پور، گیزلا وارگا سینایی و بنفشه همتی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه از ۲۱ اسفند تا ۱۶ فروردین بدون تعطیلی، از ساعت ۱۱ تا ۱۷ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار به نشانی خیابان میرعماد، خیابان دوازدهم، پلاک ۱۱، گالری ویستا مراجعه کنند.

گالری آران

نمایشگاه «شاهنامه، روایت ماندگار» با آثار ۲۲ هنرمند از نسل‌های مختلف کشور با پژوهش و نمایش‌گردانی اکرم احمدی‌توانا افتتاح شده است.

در این نمایشگاه آثاری از نیکزاد نجومی، مهدی حسینی، گیزلا سینایی، فریدون آو، فرح اصولی، مرضیه قره‌داغی، ترانه صادقیان، جمشید حقیقت‌شناس، سعید روانبخش، رضا هدایت، بهنام کامرانی، یاسمین سینایی، علیرضا جدی، سیامک فیلی‌زاده، امیرحسین بیانی، علا ابتکار، آرتمیس شهبازی، علیرضا فانی، مهسا خیرخواه و آیلین بهمنی‌پور به‌نمایش گذاشته شده است.

«شاهنامه، روایت ماندگار» تا پایان فروردین‌ماه در گالری «آران» به نشانی کریمخان، خردمند شمالی، کوچه دی، شماره ۱۲ میزبان علاقه‌مندان است.

شهر کتاب فرشته

اولین فروش سالانه نقاشی و مجسمه‌ی گالری «فرشته» برگزار شده است. این نمایشگاه شامل آثار درخشانی از هنرمندان مطرح حوزه هنرهای تجسمی است که در قالب یک نمایشگاه گروهی برای علاقه‌مندان برگزار شده است.

شهریار آریافر، امیرآذر، پونه اوشیدری، نگین باقری، مهروز بلادی، کیوان بیرانوند، فائزه بهارلو، تانیا پاکزاد، نازنین پورافشار، مهرداد پورنظرعلی، علی پیروز، نسیم تقی‌پور، آهو حامدی، سهند حشمتی، مهسا خیرخواه، سارا رزمی، امید خاکباز، حسین خوش‌رفتار، حکمت رحمانی، شهناز زهتاب، لیلا سبیانی، علیرضا سعادتمند، بهزاد شیشه‌گران، امید شایان، عین‌الدین صادق‌زاده، فاطمه صفری، ابراهیم صفری، نیلوفر صالحی، کیوان عسگری، حسن عزیزی، حمیدرضا قیاسی، غزاله موسوی، میلاد محمودی، آرمان یعقوب‌پور، حمید عینی و اسفندیار مرادپور هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از ۷ تا ۲۸ اسفندماه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری شهر کتاب «فرشته» به نشانی تجریش، خیابان مقصودبیک، نرسیده به چهارراه حسابی، شماره ۳۲ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری بوم

نمایشگاهی از آثار عکاسی عباس کیارستمی و از مجموعه‌های مختلف این هنرمند گشایش یافته است. در این نمایشگاه که با عنوان «چهار فصل» برپا شده، گزیده‌ای از عکس‌های این عکاس و فیلمساز ایرانی که با دو رکورد فروش، گران‌ترین عکاس خاورمیانه است، ارائه شده است.

نمایشگاه «چهار فصل» تا ٢٧ اسفندماه از دوشنبه تا جمعه (به‌جز تعطیلات مناسبتی) در گالری «بوم» به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱ میزبان علاقه‌مندان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا