ابتکاری انسانی جهت ساماندهی دستفروشان

۲۸شهرداری ایلام در راستای تکریم دستفروشان و حفظ شان انسانی آنان در آستانه نوروز خیابان طالقانی ایلام را به پیاده رو تغییر داد و آن را بر روی ماشین ها بست تا با ایجاد آرامش و رونق در این بخش از شهر، به حفظ نظم کمک نماید.این حرکت که شادی مردم را در پی داشت، …

۲۸شهرداری ایلام در راستای تکریم دستفروشان و حفظ شان انسانی آنان در آستانه نوروز خیابان طالقانی ایلام را به پیاده رو تغییر داد و آن را بر روی ماشین ها بست تا با ایجاد آرامش و رونق در این بخش از شهر، به حفظ نظم کمک نماید.این حرکت که شادی مردم را در پی داشت، نشان داد که چنانچه مسولان با جامعه خود آشنا باشند و نیازهای آنان را بدانند، می توانند با کمترین هزینه فرصت های بزرگ برای مردم ایجاد نمایند.

این اتفاق که با مخالفت برخی از مغازه داران ایلامی مواجه شده بود واکنش تلگرامی استاندار را نیز در پی داشت . محمدرضا مروارید در گزوه تلگرامی یاران ایلام که محلی برای گفت و گوی نخبگان ایلامی است، نوشت:با سلام و احترام خدمت مردم عزیز و دوست داشتنی شهر ایلام و اعضا محترم شورای شهر؛به اطلاع می رساند در خصوص مسدود شدن خیابان طالقانی شهر ایلام به جهت رفاه حال همشهریان عزیز، این تصمیم جمعی بوده وقبلا شورای محترم شهر ایلام تصویب کرده خیابان به صورت پیاده رو ایفای نقش نماید.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است معمولا هرساله چند روز مانده به عید نوروز خیابان های پر تردد همچون خیابان مذکور عملا به روی تردد وسایل نقلیه بسته می شود. ضمنا درهمه دنیا حتی درکشورهای توسعه یافته دوهفته مانده به اعیاد و تعطیلات تحویل سال بازار دستفروشی رونق می گیرد و در شهر ایلام نیز باتوجه به وضع فعلی مردم برای دوهفته خوب است.

استاندار ایلام در پایان یادآور شد:ضمنا مشتری های دو قشر فروشنده دست فروشی و ثابت باهم فرق می کند. امیدوارم تدبیر و تصمیم فوق موجب رضایت عامه قرار گرفته و در روان بودن ترافیک شهر تاثیر گذار باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا