پیش ‎شرط عربستان برای مذاکره با ایران

رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان گفت: عربستان نمی‌خواهد با ایران و مردمش رابطه بدی داشته باشد، «اما ایران باید مشخص کند که در منطقه به دنبال چیست. نمی‌شود در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرد، همانطور که ایران با حمایت از شبه‌نظامیان مختلف در سوریه، عراق و یمن ایجاد کرده و بعد بگویید که آماده گفت‌وگو هستید.» …

رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان گفت: عربستان نمی‌خواهد با ایران و مردمش رابطه بدی داشته باشد، «اما ایران باید مشخص کند که در منطقه به دنبال چیست. نمی‌شود در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرد، همانطور که ایران با حمایت از شبه‌نظامیان مختلف در سوریه، عراق و یمن ایجاد کرده و بعد بگویید که آماده گفت‌وگو هستید.»

فیصل همچنین در خصوص تجاوزات عربستان علیه یمن گفت: تا زمانی که حمایت ایران از حوثی‌ها و انصارالله یمن ادامه داشته باشد، عملیات عربستان هم ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای خارج کردن نیروهای روس از سوریه استقبال کرد و گفت که اگر هیچ نیروی خارجی در سوریه نباشد، روند صلح در آن کشور تسریع می‌شود.

شاهزاده ترکی الفیصل، ۷۱ ساله از فرزندان ملک فیصل پادشاه پیشین عربستان سعودی است که سال‌ها رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان بود.

وی از افراد با نفوذ خاندان سعودی به شمار می‌رود که در سطح بین‌المللی نیز شناخته شده است.

گفت‌وگوی کامل با ترکی ‌الفیصل پس از پایان برنامه شصت دقیقه امشب (چهارشنبه، ۱۶ مارس) از تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی پخش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا