هاشمی: مردم هستند که تصمیم می گیرند

اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز -چهارشنبه-در دیدار نمایندگان منتخب شهرستان های استان یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب، مسابقه کشورهای پیشرفته و شرکت های مهم بین المللی برای سرمایه گذاری در ایران را به خاطر ارتقای جایگاه ایران در جامعه جهانی دانست و گفت: زمینه برای انجام کارهای بزرگ مهیاست، اما برای …

اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز -چهارشنبه-در دیدار نمایندگان منتخب شهرستان های استان یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب، مسابقه کشورهای پیشرفته و شرکت های مهم بین المللی برای سرمایه گذاری در ایران را به خاطر ارتقای جایگاه ایران در جامعه جهانی دانست و گفت: زمینه برای انجام کارهای بزرگ مهیاست، اما برای زندگی مردم، کارهای کوتاه مدت و میان مدت لازم است که لازمه آن همکاری دولت و مجلس است.

هاشمی رفسنجانی، اشتغال آفرینی را ضرورت امروز مردم، خانواده ها، جوانان و به خصوص تحصیلکرده ها خواند و گفت: باید برای برگشت رونق تولید به کشور و راه اندازی کارخانجات تعطیل شده، برنامه ریزی کرد که علمی ترین و اقتصادی ترین شیوه آن، استفاده از وجود نقدینگی هاست. البته قبل از آن فعلاً باید با جدّیت با قاچاق مبارزه کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود :اگر به تولیدگران داخلی فرصت و میدان بدهیم، قاچاق و قاچاقچی به هر شکلی که باشد، از بین می رود.

وی ایجاد تردید برای سرمایه گذاران خارجی در ایران و منفی بافی های تریبون های رسمی را مانع اصلی در مسیر رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: دولت و ملت با همه موانعی که در مسیر حرکت به سوی پیشرفت دارند، با همکاری و همدلی می توانند مشکلات را برطرف کنند.

هاشمی رفسنجانی، نقش و جایگاه مجلس برای ایجاد فضای کار، کوشش و اشتغال را بسیار والا دانست و گفت: امیدواریم نمایندگان منتخب، براساس وعده های انتخاباتی به وظایف خود عمل کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ترکیب مجلس آینده را برای کشور مناسب توصیف کرد و گفت: در همه جوامع یکی از عوامل رکود و تورم، حتی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم رکود و تورم بی اخلاقی ها، دوری مجلس از انجام وظایف اصلی و دامن زدن به مسایل حاشیه ای و دوری از کارهای اساسی است.

وی با یادآوری جمله تاریخی امام راحل که «مجلس در رأس امور است»، گفت: از یک سو مظهر اراده، خواست و نظر مردم است و از سوی دیگر، با تصویب قوانین درست، بر صمیمیت حاکمیت و دولت با ملت می افزاید.

هاشمی رفسنجانی پرورش انسان های نخبه و سرنوشت ساز را یکی از ویژگی های استان یزد دانست و گفت: در دوره معاصر هم آقایان حجت الاسلام والمسلمین خاتمی و دکتر عارف از آن خطه برخاستند.

هاشمی رفسنجانی در این دیدار مردم یزد را دارای ریشه های تاریخی در تمدن ایران دانست و گفت: مردم آن خطه که صلابت خود را از کویر وام گرفته اند، در هر مقطعی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و تازه ترین مصداق نقش آفرینی آنان، انتخابات هفتم اسفند بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی که باعث افزایش اعتماد مردم به نظام شده است، گفت: نکته مهم این انتخابات، تبلور آگاهی مردم بود که علی رغم تلاش بعضی ها برای مسمومیت های فضای انتخاباتی، حماسه وار آمدند و بهترین صحنه را رقم زده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا