جایزه ۱۰۰ هزار دلاری برای هک کروم‌بوک

اما همزمان با استقبال قابل قبول خریداران از این دستگاه، این نگرانی و شاید بهتر بگوییم این سوال برای آن ها بوجود آمده است که آیا کروم بوک ها از امنیت بالا در برابر نفوذ هکرها برخوردارند یا خیر. اینجا بود که شرکت گوگل در سال گذشته طرحی را برای برطرف کردن نگرانی این دست …

اما همزمان با استقبال قابل قبول خریداران از این دستگاه، این نگرانی و شاید بهتر بگوییم این سوال برای آن ها بوجود آمده است که آیا کروم بوک ها از امنیت بالا در برابر نفوذ هکرها برخوردارند یا خیر.

اینجا بود که شرکت گوگل در سال گذشته طرحی را برای برطرف کردن نگرانی این دست از کاربران آغاز کرد که در آن به افرادی که می توانستند در حالت مهمان (Guest Mode)، به این دستگاه ها نفوذ کرده و به نوعی آن را هک کنند، جایزه ۵۰ هزار دلاری اعطا می شد.

اگرچه تاکنون هیچ فردی موفق به هک این دستگاه و به تبع، بردن جایزه تعیین شده نشده است، اما این کمپانی اخیراً به منظور بالابردن انگیزه هکرها، مبلغ جایزه را افزایش داد و آن را به ۱۰۰ هزار دلار رسانده است.

ناگفته نماند که این جایزه تنها در صورتی به هکرها تعلق خواهد گرفت که بعد از هک این سیستم، نحوه نفوذ و همچنین قسمت آسیب پذیر کروم بوک را برای مهندسان کمپانی گوگل توضیح دهند.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، هکرها می توانند اقدامات خود را در حالت مهمان انجام دهند. به گفته گوگل، در این حالت، فرد مهمان اجازه دانلود فایل ها را خواهد داشت اما به هیچ عنوان نمی تواند برنامه ای را بر روی سیستم نصب کند که در این جا، هکرها می توانند با ایجاد اپلیکیشن های مخرب، اقدام به نصب برنامه در سیستم کنند.

گوگل در طی سال های اخیر، تمهیدات ویژه ای را برای بالا بردن ضریب امنیتی کروم بوک های خود اندیشیده و هدف از اجرای این طرح را جلب اعتماد و همچنین القای حس اطمینان در حین کار با کروم بوک های خود عنوان کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا