درآمد مدیاتک در فوریه ۲۰۱۶ به کمترین میزانش در ۱۲ ماه گذشته رسیده است

موبنا- این کمپانی اخیرا با مشکلات مالی روبرو شده و درآمدهایش در ماه فوریه به کمترین میزان در ۱۲ ماه گذشته رسیده است. این روزها مدیاتک برای افرادی که به اکوسیستم اندروید علاقه دارند نامی آشناست. گرچه چیپ‌های ساخته شده توسط این کمپانی تایوانی متخصص نیمه‌هادی، منحصر به گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیستند و شماری از گوشی‌های مبتنی …

موبنا- این کمپانی اخیرا با مشکلات مالی روبرو شده و درآمدهایش در ماه فوریه به کمترین میزان در ۱۲ ماه گذشته رسیده است.

این روزها مدیاتک برای افرادی که به اکوسیستم اندروید علاقه دارند نامی آشناست. گرچه چیپ‌های ساخته شده توسط این کمپانی تایوانی متخصص نیمه‌هادی، منحصر به گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیستند و شماری از گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل‌های دیگر نیز از چیپ‌های مدیاتک بهره می‌برند، اما این اندروید و گوشی‌های اندرویدی هستند که بخش عمده درآمد مدیاتک را تشکیل می‌دهند.

مهم‌ترین عامل موفقیت مدیاتک، قیمت مناسب چیپ‌های تولیدی آن در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان همچون کوالکام و اینتل است. چیپ‌های ساخته شده توسط مدیاتک علاوه بر گوشی‌های هوشمند، در تبلت‌ها، پخش کننده‌های دی وی دی و بلو-ری و تلویزیون‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. گرچه کوالکام با ارائه قدرتمندترین چیپ‌های موبایل، جایگاه خود را به عنوان سلطان بلامنازع بازار تراشه‌های موبایل تثبیت کرده است، اما مدیاتک نیز بیکار ننشسته و در چند سال گذشته با ارائه محصولاتی جذاب، قدرتمند و ارزان، خود را به عنوان یکی از پیشروان این عرصه معرفی کرده است.

این کمپانی تایوانی به تازگی گزارش درآمدهای ماه فوریه خود را ارائه داده است. طبق این اسناد، درآمد تلفیقی این کمپانی چیزی حدود ۱۳.۲۴ میلیارد دلار تایوان یا به عبارتی ۴۰۴ میلیون دلار آمریکا بوده است. این مقدار، نشان از رشد ۳۶.۹ درصدی نسبت به فوریه ۲۰۱۵ دارد، اما نسبت به ژانویه ۲۰۱۶ افتی ۳۷.۹ درصدی را نشان می‌دهد. در ماه ژانویه امسال، درآمد مدیاتک چیزی حدود ۲۱.۳۲ میلیارد دلار تایوان یا ۶۵۰ میلیون دلار آمریکا بود. با وجود شیب قابل توجه در درآمد ماه گذشته مدیاتک، تحلیلگران بر این باورند که این کمپانی به زودی به درآمد ۵۲.۵ تا ۵۷.۴ میلیارد دلار تایوان یا ۱.۶ تا ۱.۷۵ دلار آمریکا خواهد رسید که هنوز هم به معنای افت بین ۷ تا ۱۵ درصدی درآمد در ۴ ماه است. در مقایسه با آرامشی که مدیاتک در حال حاضر تجربه می‌کند، دوره ۳ ماهه نهایی سال ۲۰۱۵ برای این کمپانی، قابل توجه بود و توانست رکورد بیشترین درآمد در تمام دوره‌های سه ماهه سال‌های قبل خود را بشکند.

Mediatek progress And Collapse Diagram

مدیاتک اخیرا چیپست مورد انتظار هلیو P20 را به عنوان دنباله رو و مدل قوی‌تر چیپ هلیو P10، معرفی کرده است. این چیپ بر اساس گزارشات رسیده، بر اساس پروسه ۱۶ نانومتری  FinFet Plus ساخته شده است و نسبت به هلیو P10، شاهد بهبود و ارتقا خواهد بود. در کنار سری هلیو P، مدیاتک سری هلیو X را نیز در دستور کار تولید خود دارد. سری X، بدون هیچ گونه تردیدی پرچمداران چیپ‌های مدیاتک بوده و قدرتمندتر از سایر چیپ‌های این تولید کننده هستند. قوی‌ترین مدلی سری X نیز چیپ هلیو X20 است که دارای پردازنده‌ای ۱۰ هسته‌ای است. ۸ هسته آن از نوع Cortex A53 و دو هسته آن نیز از نوع بسیار قدرتمند Cortex A72 هستند. گزارش‌های جدید حاکی از این هستند که این چیپ همانند اسنپدراگون ۸۱۰ با مشکل تولید گرمای بیش از حد روبرو است، اما مدیاتک به سرعت این ادعاها را تکذیب کرده و چیپ پرچمدار خود را مبرا از هر گونه اتهامی دانست. کمپانی تایوانی همچنین به تازگی دسته جدیدی از چیپ‌ست‌های خود را با هدف استفاده در دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا، ابزارهای پوشیدنی هوشمند و محصولات سرگرمی خانگی معرفی کرده است.

منبع:زومیت

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا