پشتیبانی از افزونه‌ها در نسخه‌ی بعدی به مرورگر اج مایکروسافت اضافه می‌شود

موبنا- مایکروسافت سرمایه‌گذاری بزرگی بر روی مرورگر اج کرده است و تلاش می‌کند تا آن را جایگزین اینترنت اکسپلورری کند که روزی محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا بود و به سرعت جای خود را به کروم و فایرفاکس داد. مایکروسافت وعده داده بود که پشتیبانی از افزونه‌ها در سال ۲۰۱۵ به مرورگر اج اضافه شود، اما …

موبنا- مایکروسافت سرمایه‌گذاری بزرگی بر روی مرورگر اج کرده است و تلاش می‌کند تا آن را جایگزین اینترنت اکسپلورری کند که روزی محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا بود و به سرعت جای خود را به کروم و فایرفاکس داد. مایکروسافت وعده داده بود که پشتیبانی از افزونه‌ها در سال ۲۰۱۵ به مرورگر اج اضافه شود، اما متاسفانه موفق نشد به وعده‌ی خود عمل کند و آن را به سال ۲۰۱۶ موکول کرد. حال به نظر می‌رسد که این کمپانی خود را برای عرضه‌‌ی نسخه‌ای از این مرورگر با پشتیبانی از افزونه‌ها آماده کرده است.

مایکروسافت همچنین وعده داده بود که بستری را فراهم کند تا توسعه دهندگان بتوانند کدهای نوشته شده برای افزونه‌ مرورگرهای دیگر مانند کروم یا فایرفاکس را در مرورگر اج نیز اجرا کنند. هنوز در این باره اطلاعات دقیقی نیست و شاید این قابلیت نیز همچون پروژه استوریا که به موجب آن قرار بود اپلیکیشن‌های اندروید به سادگی در ویندوز ۱۰ موبایل اجرا شوند، به طور کامل از بین برود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا با اضافه شدن پشتیبانی از افزونه‌ها، کاربران و توسعه‌دهندگان روی خوش به مرورگر تازه وارد Edge نشان خواهند داد یا خیر.

منبع:زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا