در اندروید ۷ امکان انتقال متن بوسیله درگ و دراپ بین اپلیکیشن‌ها وجود دارد

موبنا- در اندروید ۷ کاربر می‌تواند دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر روی صفحه مشاهده کرده و از آن‌ها استفاده کند. این قابلیت Split-Screen نامیده می‌شود و شبیه به Multi Window در گوشی‌های سامسونگ عمل می‌کند. امروز متوجه شدیم که در نسخه‌ی جدید اندروید امکان کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) متن بین دو …

موبنا- در اندروید ۷ کاربر می‌تواند دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر روی صفحه مشاهده کرده و از آن‌ها استفاده کند. این قابلیت Split-Screen نامیده می‌شود و شبیه به Multi Window در گوشی‌های سامسونگ عمل می‌کند. امروز متوجه شدیم که در نسخه‌ی جدید اندروید امکان کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) متن بین دو پنجره نیز وجود دارد به این ترتیب کاربر به راحتی می‌تواند متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و با فشار دادن انگشت روی صفحه و انتقال آن به پنجره‌ی دوم، به سادگی متن را به برنامه‌ی دیگر منتقل کند. این قابلیت به کاربر کمک می‌کند تا به سرعت متن مورد نظر خود را برای کسی ایمیل یا پیامک کرده یا اینکه در فرم خاصی وارد کند.

قابلیت جدید در حال حاضر در تمام اپلیکیشن‌ها کار نمی کند و اما انتظار می رود در آینده بتوان هر متنی را از این روش بین پنجره ها انتقال داد. همچنین بر اساس آزمایش‌های انجام شده، متن‌های طولانی را نیز نمی‌توان از این طریق منتقل کرد و تنها یک ردیف از متن قابل انتقال است.

برای اطلاع از ویژگی‌های مختلف اندروید ۷ می‌تواند به مطلب «هر آن چه که باید در مورد اندروید ۷ یا اندوید N بدانید» مراجعه کنید.

منبع:زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا