گجت سازی به سبک مرد روستایی!(+عکس)

موبنا، مازیار دانیالی- مرد روستایی که از داشتن هر دو دست محروم است، با ساخت دستی مکانیکی در خانه خود به شمار بسیاری از افراد معلول امید یک زندگی عادی با کمترین هزینه را بخشیده است. سان جیفا ۶۳ ساله که در روستای گوانما در شمال شرقی چین در استان جیلین زندگی می کند در …

موبنا، مازیار دانیالی- مرد روستایی که از داشتن هر دو دست محروم است، با ساخت دستی مکانیکی در خانه خود به شمار بسیاری از افراد معلول امید یک زندگی عادی با کمترین هزینه را بخشیده است. سان جیفا ۶۳ ساله که در روستای گوانما در شمال شرقی چین در استان جیلین زندگی می کند در سال ۱۹۷۴ به عنوان سرباز توپخانه در ارتش مشغول به کار شد؛ در سال ۱۹۸۰ در حالی که روی یک چاشنی دست ساز کار می کرد، تایمر به درستی عمل نکرد و در حین جداسازی قطعات چاشنی به طور ناگهانی منفجر شد. دست ها و بازو های سان در این حادثه به شدت زخمی شدند.
به دلیل جراحت جدی که به اعضا وی وارد شده بود، پزشکان مجبور به قطع دستان و بازوان او شدند. در آن زمان سان تنها ۲۷ سال داشت. پس از آن تلاش خود را بر قطعات آهنی و استیل متمرکز کرد تا بتواند برای خودش گجتی طراحی کند که به عنوان دست عمل کرده و به یاری اش بشتابد.
طی ۳۶ سال گذشته، این مرد ۴ نسل کاربردی از دست های مکانیکی را طراحی و تولید کرد که توانسته اند وی را برای انجام کار های شخصی و همچنین کشاورزی یاری دهند. سان و خانواده اش تا کنون به بیش از ۱۰۰۰ فرد معلول برای بازگشت به زندگی عادی و رفع نیاز های روزانه خود کمک کردند. وی همچنان در تلاش برای بهبود بخشیدن به گجت های خود و کمک به افراد بیشتری است.

32 33 34 35 36 37 38

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا