اصولگرایان از احمدی نژاد حمایت نمی کنند

امیر محبیان با بیان این مطلب به خبرنگار «انتخاب» افزود:  زمانی که اصولگرایان به احمدی نژاد انتقاد می کردند بعضا حتی  اصلاح‌طلب‌ها در مورد دولت احمدی نژاد سکوت کرده بودند. اتفاقا میزان انتقاد اصولگرایان به  احمدی نژاد خصوصا سر جریان خانه نشینی ۱۱ روزه و مسائلی از این دست بسیار بیشتر است. اما به نظر …

امیر محبیان با بیان این مطلب به خبرنگار «انتخاب» افزود:  زمانی که اصولگرایان به احمدی نژاد انتقاد می کردند بعضا حتی  اصلاح‌طلب‌ها در مورد دولت احمدی نژاد سکوت کرده بودند. اتفاقا میزان انتقاد اصولگرایان به  احمدی نژاد خصوصا سر جریان خانه نشینی ۱۱ روزه و مسائلی از این دست بسیار بیشتر است. اما به نظر من اصلاح طلبان زیاد به احمدی نژاد انتقاد نمی کردند چون بر این مبنا تحلیل داشتند که رفتار های احمدی نژاد به نفع شان تمام می شود و موجب ایجاد فرصت مناسب برای اصلاح طلبان می شود که بتوانند از این رفتار ها استفاده کنند.

وی افزود: نباید از یک طرف زمانی عاشق و شیدای یک فرد در سیاست بود و از طرف دیگر هم نباید روزگاری از وی متنفر بود.

محبیان تصریح کرد: من در مورد احمدی نژاد با یک نگاه تحلیلی به موضوع نگاه میکنم.  وی  به عنوان رئيس‌جمهوري، خدماتي هم کرده است. بالاخره کارنامه وی موجود است اما  در کنار این خدمات قطعا نقاط ضعف و حاشیه هایی هم داشته است. پس نمی شود به یک باره همه چیزش را قبول کرد یا همه چیزش را رد کرد. مثل همه رئیس جمهور های قبلی خودش.  باید به دور از فضاسازی های مرسوم که یکی را خائن، دیگری را منحرف  می نامند با یک نگاه تحلیلی جلو رفت.

وی با اشاره به برخی اقدامات حاشیه ای احمدی نژاد گفت:  در همان زمان هم تمام اصول‌گرايان به رفتار های نادرست احمدی نژاد اعتراض کردند. بسياري از  افراد و جریانات اصول‌ گراها حتی به نوعی از احمدی نژاد بازگشتند و روی برگرداندند.  بعد از این رفتارها  بود که اکنون بسیاری از اصولگرایان دیگر از احمدی نژاد حمایت هم نمی کنند.  اتفاقا به نظر من این نوع عملکرد اصولگرایان بسیار خوب و درست است. وقتی کسی اشتباه می کند حتی اگر از نزدیکان سیاسی خودشان هم باشند این روحیه را دارند که  با صراحت  انتقاد و اعتراض خود را بیان کنند.

محبیان در پاسخ به سئوالی در مورد فساد اقتصادی برخی از اطرافیان احمدی نژاد گفت: همیشه اصول‌گرایان با چنین مواردی انتفادی برخورد کرده اند. اما نمی شود که من در مورد فلان شخص به راحتی قضاوت کنم که فساد مالی یا اخلاقی دارد. این در صلاحیت من نیست بلکه باید دادگاه در این مورد قضاوت کند.  اما این مدل مدیریتی را می شود نقد کرد . مدیریتی که برخی رفتارهای خلاق قانون را طبیعی می داند و مجوز عملکرد برخلاف قانون را می دهد.

این تحلیلگر اصولگرا در مورد عملکرد اقتصادی  دولت احمدی نژاد هم افزود: انحلال سازمان برنامه و بودجه واقعا کار درستی نبود. احمدی نژاد  بودجه را شکل بی حساب و کتاب  تقسیم می کرد و به هر مدلی که دلش می خواست آن را به هر کسی که صلاح می دید می داد. طبیعتا وقتی رئیس دولت این طور عمل می کند مدیرهای زیردستش هم از همین مدل پیروی می کنند.

وی افزود: این جاست که مشکل پیش می اید. یا حتی در مورد پرونده آقای رحیمی  ادعا شد که  پولي داده شده که برای کاندیداها هزینه شود. این جا واقعا هم مدیر مقصر است هم سیستم غیر شفافی که اجازه می دهد این جور عملکرد ها صورت بگیرد.  به نظر من تمام این فساد ها و مشکلات اقتصادی از دل عدم شفافیت بیرون می آید. من مدافع شفافيت هستم و معتقدم فضاي سياسي ما بايد يک اتاق شيشه‌اي شفاف باشد تا فساد به وجود نیاید.برای رسیدن به این شفافيت هم باید به رسانه ها اجازه فعالیت بدهیم.

محبیان در انتها در با تاکید بر این که بزرگترین خطری که نظام را تهدید می کند مسئله فساد است افزود: ما نبادی فکر کنیم اصلاح‌طلب ها یا  اصول‌گرا ها براي نظام ما ایجاد خطر می کنند.  این ها گروه های سیاسی درون نظام هستند. اتفاقا از نظر من بزرگترین خطری که نظام را تهدید می کند مسئله فساد است  متاسفانه خطریکه شاهد ان هستیم هر لحظه این  در حال گسترش پيدا کردن است.  متاسفانه همه هم به آن بی تفاوت شده اند از رسانه ها تا احزاب تا مدیران به این امر بیتفاوت شده اند.  از یک طرف مردمی هستند که در فقیر دست و پا می زنند. از طرف دیگر شاهد  آمار اختلاس‌ها چند  هزار ميليارد هستیم که کسی هم صدایش در نمی آید. این بی تفاوتی بسیار خطرناک است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا