درخواست بان کی مون از رژیم صهیونیستی

به گزارش العهد، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه از رژیم صهیونیستی خواست که از تصمیم خود برای مصادره زمینهای فلسطین در کرانه باختری اشغالی صرف نظر کند. دبیرکل سازمان ملل متحد تصمیم اسرائیل برای مصادره زمینهای فلسطین در کرانه باختری را مانعی بر سر راه تشکیل دو دولت دانست. رادیو رژیم …

به گزارش العهد، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه از رژیم صهیونیستی خواست که از تصمیم خود برای مصادره زمینهای فلسطین در کرانه باختری اشغالی صرف نظر کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد تصمیم اسرائیل برای مصادره زمینهای فلسطین در کرانه باختری را مانعی بر سر راه تشکیل دو دولت دانست.

رادیو رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که اسرائیل مساحتهای زیادی از زمینهای کرانه باختری اشغالی نزدیک دریای میت و شهر “أریحای” فلسطین را تصرف کرده است.

مساحت این زمینهایی که اسرائیل مصادره کرده است، ۲۳۴۲ دونم [واحد مساحت؛ هر دونم حدوداً ۱۰۰۰ مترمربع است] است.

مصادره زمینهای فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی خشم گروههای فلسطینی و فعالان حقوقی را برانگیخته و با انتقاد مجامع بین المللی مواجه شده است.

نیکلای ملادینف فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه گفت که اعلام این موضوع می‌تواند پیشرفت به‌سمت آنچه وی آن را صلح نامید به شکست بکشاند.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت از کل منطقه “غور الاردن” فقط ۸ درصد برای فلسطینیان باقی مانده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل، دی ماه گذشته نیز با مصادره ۳۷۰ دونم از زمین‌های فلسطینیان ساکن شهر اریحا واقع در شرق کرانه باختری جهت توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین این منطقه موافقت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا