عمران‌زاده: داورها برای ما گل می‌زنند؟

حنیف عمران‌زاده در مورد سالی که گذشت، برنامه‌اش برای سال آینده و البته انتقادهایی که به استقلال می‌شود گفت‌وگویی مفصل با ما انجام داد که در ادامه آن را می‌خوانید. * سال ۹۴ برای تو چطور بود؟ سال خیلی خوبی بود چراکه اتفاق‌های خوبی برایم افتاد البته در مورد زندگی شخصی‌ام باید از خانواده‌ام سوال …

حنیف عمران‌زاده در مورد سالی که گذشت، برنامه‌اش برای سال آینده و البته انتقادهایی که به استقلال می‌شود گفت‌وگویی مفصل با ما انجام داد که در ادامه آن را می‌خوانید.

* سال ۹۴ برای تو چطور بود؟

سال خیلی خوبی بود چراکه اتفاق‌های خوبی برایم افتاد البته در مورد زندگی شخصی‌ام باید از خانواده‌ام سوال کنید اما ماجرای توافق هسته‌ای یک اتفاق بسیار خوب برای سال ۹۴ بود چراکه تحریم‌ها برداشته شود، وضعیت زندگی مردم خیلی بهتر می‌شود.

* خیلی از فوتبالیست‌ها این ماجراهای سیاسی را دنبال نمی‌کنند ولی ظاهرا تو خیلی روی این اتفاق حساس بودی؟

بله من مدام این ماجرا را پیگیری می‌کردم چراکه اعتقاد دارم اگر تحریم‌ها برداشته شود، وضعیت زندگی تمام مردم بهتر می‌شود.

* از نظر فوتبالی چطور؟

خدا را شکر از نظر فوتبالی که همه چیز عالی بود چراکه ما سال را با صدرنشینی تمام کردیم و به فینال جام‌حذفی صعود کردیم متاسفانه آخر سال ۹۴ یک اتفاق بد افتاد و آن هم مصدومیت روزبه چشمی بود که شخصا من را خیلی ناراحت کرد. امیدوارم او از این شرایط سخت عبور کند و با قدرت به میادین برگردد.

* ظاهرا قرار است سال بعد هم متاهل شوی. درست است؟

بله، ان‎شاءالله به همین زودی‌ها من هم سروسامان می‌گیرم و از سال بعد با همسرم به “ورزش سه” می‌آییم. (باخنده) خدا را شکر مهدی امیرآبادی دوست صمیمی‌ام هم به زودی ازدواج می‌کند و این اتفاق بسیار خوبی است.

* از این صحبت‌ها که بگذریم در این فصل انتقادهای زیادی به سبک بازی استقلال می‌شود، تو این موضوع را قبول داری؟

متاسفانه قطاری که در حرکت است را سنگ می‌زنند ما هم الان صدرنشین هستیم و عده‌ای دوست ندارند ما را در این جایگاه ببینند. همین می‌شود که به ما انتقاد می‌کنند. درست است که ما شاید در بعضی از بازی‌ها خوب بازی نکرده‌ایم ولی خیلی از بازی‌ها هم بسیار خوب بازی کرده‌ایم. شما ببینید ما در بازی با پدیده چند موقعیت صددرصد گل داشتیم و موقعیتی هم روی دروازه‌مان ایجاد نشد.

*  پس اعتقاد داری استقلال خوب بازی می‌کند؟

ما خوب تمرین می‌کنیم و کادرفنی بسیار خوبی داریم. از پرویز مظلومی گرفته تا آقای صالح، قربانعلی‌پور، نوازی، دین‌محمدی و سرپرستمان آقای مجیدی. ما امسال شرایط خوبی داریم. سالی که پایین بودیم می‌گفتند چرا نتیجه نمی‌گیرید و حالا که صدرنشین هستیم می‌گویند خوب بازی نمی‌کنید. این‌ حرف‌ها را می‌زنند چون عده‌ای دوست ندارند استقلال نتیجه بگیرد، حرف من این است تیمی که ۱۷، ۱۸ هفته صدرنشین بوده است حتما شایستگی داشته. اگر ما بدیم ببینید بقیه تیم‌ها چه اوضاع خرابی دارند که نتوانستند صدرجدول را از ما پس بگیرند.

* به نظر تو ویژگی تیم امسال استقلال چیست؟

شک نکنید جوانگرایی است. می‌خواهم ببینم کدام مربی مثل پرویزخان جرات می‌کرد که تیمش را  جوان کند؟ شما که ببینید ما در بازی با راه‌آهن از ۵ بازیکن زیر ۲۳ سال استفاده کردیم که این اوج شجاعت سرمربی تیم ما را نشان می‌دهد.

* پرسپولیسی‌ها برای استقلال کری می‌خوانند و می‌گویند شما با اتفاق‌های داوری صدرنشین هستید. تو نمی‌خواهی جواب آنها را بدهی؟

دیگر از سن من گذشته است که بخواهم کری بخوانم. فقط این را بگویم که اوج بی‌انصافی است که به داوری حمله کنیم و بگوییم به اتفاق‌ها به نفع یک تیم است. خود من در بازی با ملوان ۹۰ دقیقه فحش خوردم و بعد به خاطر مصاحبه‌ای که انجام دادم محروم شدم پس این نشان می‌دهد که کسی از ما حمایت نمی‌کند.

* خودت قبول داری که امسال استقلال از داوری نفع برده است؟

هرگز قبول ندارم چون اشتباهات داوری به نفع استقلال نیست و جزیی از فوتبال است. همانطور که ما ممکن است در موقعیت‌های گل تمرکزمان را از دست بدهیم و توپ را به بیرون بزنیم، داوران هم ممکن است در یک صدم ثانیه در تصمیم‌گیری‌هایشان اشتباه کنند. من در مورد پرسپولیسی‌ها حرف نمی‌زنم و فقط یک سوال دارم آیا داورها برای ما گل می‌زنند که باعث صدرنشینی‌مان شده‌اند؟ داورها باعث می‌شوند که تیم‌های دیگر موقعیت‌هایشان را خراب کنند؟ از نظر من داورها شرفشان را نمی‌فروشند تا از یک تیم خاص حمایت کنند.

* این روزها شایعه شده که تو به خاطر درگیری با رحمتی در بازی با پدیده از لیست ۱۸ نفره استقلال خط خوردی.

متاسفانه بعضی از رسانه‌ها هر چه که دلشان می‌خواهد می‌نویسند و من فقط این را بگویم که مردم به این شایعات می‌خندند. همه از رابطه خوب من با مهدی رحمتی خبر دارند و شاید باورتان نشود برای من نوشتن ۲ روز قبل از بازی با پدیده در تمرین با رحمتی درگیر شدم در حالی که من همان شب در منزل او بودم.

* مهمترین برنامه‌ات برای سال ۹۵ چیست؟

در زندگی شخصی که ان‎شاءالله ازدواج می‌کنم و در مورد زندگی فوتبالی هم ان‎شاءالله قهرمانی در دو جام. این مهمترین هدف من برای سال آینده است.

* تو سال‌هاست در استقلال بازی می‌کنی، به نظر تو بازیکنان جوان استقلال چه موضوعی را باید رعایت کنند تا ستاره‌های آینده فوتبال شوند؟

اتفاقا من به بازیکنان جوانمان گفته‌ام که اگر می‌خواهید بازیکن بزرگی شوید باید مهدی رجب‌زاده کاپیتان ذوب‌آهن را الگوی خودتان قرار دهید. آقامهدی ۳۷ سالش است و می‌بینید که در چه فرمی از آمادگی قرار دارد. من فکر می‌کنم یکی از دلایل موفقیت ذوب‌آهن همین آقای رجب‌زاده است چرا که وقتی بازیکنان جوان دوندگی او را در زمین می‌بینند، رویشان نمی‌شود که ندوند و برای موفقیت ذوب‌آهن تلاش نکنند.

* راستی امشب شب چهارشنبه سوری است و همبازی‌هایت می‌گویند تو در بچگی خیلی در این شب شیطنت می‌کردی؟

در روستایی که ما زندگی می‌کردیم ترقه و اینطور چیزها اصلا وجود نداشت. ما از صبح تمام چوب‌های محل را جمع می کردیم و شب آنها را آتش می‌زدیم. آنقدر آتش زیاد می‌شد که دیگر خودمان می‌ترسیدیم که از روی آن بپریم. (باخنده) ولی جدا از این حرف‌ها از جوان‌ها می‌خواهم که شب  عیدی زندگی را به خودشان و خانواده‌شان زهر نکنند، خوشحالی کنند ولی به فکر آن پیرزن و یا مریضی که در خانه‌ها هستند هم باشند و خدایی ناکرده کاری نکنند که شب عید خانواده‌ای عزادار شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا