خودروی اپل در سال ۲۰۲۱ با قیمت ۷۵٫۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد

موبنا- در ماه‌های اخیر همواره شاهد انتشار شایعات در مورد خودروی هوشمند اپل بودیم. با وجود انتشار شایعات گسترده در مورد پروژه‌ی موسوم به تایتان و همچنین استخدام گسترده‌ی اپل در حوزه‌ی کارشناسان و متخصصان خودروسازی، این کمپانی همچنان از اظهار نظر در این خصوص سرباز رده و سکوت می‌کند. حال آخرین گمانه‌های مطرح شده …

موبنا- در ماه‌های اخیر همواره شاهد انتشار شایعات در مورد خودروی هوشمند اپل بودیم. با وجود انتشار شایعات گسترده در مورد پروژه‌ی موسوم به تایتان و همچنین استخدام گسترده‌ی اپل در حوزه‌ی کارشناسان و متخصصان خودروسازی، این کمپانی همچنان از اظهار نظر در این خصوص سرباز رده و سکوت می‌کند. حال آخرین گمانه‌های مطرح شده توسط تحلیل‌گران نشان از این دارد که کاپرتینویی‌ها خودروی هوشمند خود را در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ میلادی با برچسب قیمت ۷۵٫۰۰۰ دلاری رونمایی و سال بعد از معرفی، روانه‌ی بازار خواهند کرد.

جین مانستر، تحلیل‌گری است که بیشتر در مورد وضعیت مالی و درآمد اپل به اظهار نظر می‌پردازد. این کارشناس در آخرین گمانه‌زنی، تاریخ عرضه‌ی خودروی هوشمند این کمپانی را سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ میلادی خوانده و همچنین قیمت تعیین شده برای این خودرو را نیز ۷۵٫۰۰۰ دلار ذکر کرده است. در صورتی که اپل خودروی هوشمند خود را با همین رنج قیمت روانه‌ی بازار کند، شاهد رقابت نزدیکی بین این خودرو و محصول مدل S تسلا خواهیم بود؛ چراکه این خودرو نیز در حال حاضر با قیمتی مشابه روانه‌ی بازار می‌شود.

مانستر به این نکته اشاره کرده که خروج استیو زادسکی، مدیر پروژه‌ی خودروی اپل خللی در پیشبرد این طرح ایجاد نخواهد کرد. به اعتقاد این کارشناس اپل در حال حاضر نیز دارای تیمی فعال و کاربلد در حوزه‌ی تولید خودرو است. مانستر شانس پیشبرد طرح‌های اپل در حوزه‌ی خودروسازی را بیش از ۵۰ درصد برآورد کرده است. البته این به معنای عرضه‌ی صددرصدی یک خودرو به عنوان محصول نهایی نیست.

به اعتقاد مانستر اپل در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ خودروی خود را رونمایی خواهد کرد؛ اما پیش فروش این محصول در سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. وی ارائه‌ی تاریخ برای سال ۲۰۲۱ را نه به عنوان عرضه‌ی این محصول، بلکه تاریخی برای پیش فروش عنوان کرده است. مانستر قیمت ۷۵٫۰۰۰ دلاری خودروی اپل را به دلیل تمایل این کمپانی برای عرضه‌ی محصولات با قیمت بالا عنوان کرده است. همچنین احتمال اینکه خودروی اپل در تیراژ پایین به تولید رسد، بسیار زیاد است؛ از این‌رو قیمت این خودرو بالا خواهد بود.

با توجه به اینکه احتمال در دست گرفتن فرایند طراحی خودرو توسط خود اپل بسیار زیاد است، اما مانستر شانس برونسپاری طراحی را نیز بیش از ۸۰ درصد عنوان کرده است. باید به این نکته اشاره کرد که اپل تولید گوشی‌های هوشمند خود را نیز به کمپانی‌های دیگری واگذار می‌کند؛ حال آنکه تولید محصولی که پیچیدگی خاص خود را دارد، شانس برون سپاری توسط اپل را بیش از پیش افزایش می‌دهد. سرجیو مارکیونه، مدیرعامل کمپانی خوردوسازی فیات کرایسلر به این موضوع اشاره کرده بود که شانس اپل برای موفقیت در حوزه‌ی خودروسازی با شراکت با برندهای خودروسازی افزایش پیدا می‌کند.

به گفته‌ی مانستر با وجود علاقه‌ی خودروسازان برای عرضه‌ی انواع مدل‌ها براساس یک پلتفرم مشترک، شاهد عرضه‌‌ی یک خودروی واحد در یک مدل توسط اپل خواهیم بود. البته وی احتمال عرضه‌ی این خودروها با آپشن‌های متفاوتی نظیر ظرفیت باتری متفاوت را مطرح ساخته است. به احتمال زیاد یکی از قابلیت‌های خودروی هوشمند گوگل قابلیت طی مسیری طولانی با یکبار شارژ خواهد بود.

منبع:زومیت|نویسنده:حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا