بروزرسانی به ویندوز ۱۰ در برخی موارد بدون اجازه کاربران انجام می‌شود

موبنا- اما برخی کاربران نیز علاقه‌ای به این بروزرسانی نداشتند. این در حالی است که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد ویندوز ۱۰ بدون اجازه‌ی کاربران بر روی سیستم آنها نصب می‌شود. بروزرسانی ویندوز ۱۰ برای کاربرانی که نسخه‌های ۸ یا ۸.۱ این سیستم‌عامل را در اختیار داشتند به صورت رایگان انجام می‌شود. اما برخی کاربران هستند …

موبنا- اما برخی کاربران نیز علاقه‌ای به این بروزرسانی نداشتند. این در حالی است که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد ویندوز ۱۰ بدون اجازه‌ی کاربران بر روی سیستم آنها نصب می‌شود.

بروزرسانی ویندوز ۱۰ برای کاربرانی که نسخه‌های ۸ یا ۸.۱ این سیستم‌عامل را در اختیار داشتند به صورت رایگان انجام می‌شود. اما برخی کاربران هستند که در مقابل بروزرسانی و تغییر سیستم‌عامل مقاومت می‌کنند. آنها علاقه‌ای به امتحان کردن قابلیت‌های جدید ندارند و از طرفی ترس از ناهماهنگ بودن نسخه‌ی جدید با اپلیکیشن‌های نصب شده نیز آنها را از دریافت بروزرسانی منصرف می‌کند. اما به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی کاربران علیرغم تنظیمات انجام گرفته بر روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی، بروزرسانی ویندوز ۱۰ را به صورت آنلاین دریافت کرده‌اند وبدون هماهنگی، این نسخه از ویندوز برای آنها نصب شده است.

مایکروسافت پیش از این قول داده بود که هیچ سیستمی بدون تایید کاربر، بروزرسانی ویندوز ۱۰ را دریافت نخواهد کرد. طبق گفته‌های این شرکت، حتی اگر دانلود بروزرسانی در پس زمینه‌ی ویندوز انجام شود، برای نصب نهایی و تغییر سیستم‌عامل به ویندوز ۱۰، اجازه‌ی کاربر نیاز است. اما گزارش‌ها و شکایت‌هایی که اخیرا منتشر شده، نشان می‌دهد که ظاهرا مایکروسافت آنچنان هم به قول خود وفادار نبوده و نصب بروزرسانی را به صورت اتوماتیک برای این کاربران انجام داده است.

البته اطلاع دقیقی از تنظیمات بروزرسانی در سیستم‌عامل‌های این کاربران در دست نیست، اما به هر حال مایکروسافت مجبور است به شکایت‌های آنها رسیدگی کند. اگر به عنوان یک کاربر ویندوز، علاقه‌ای به بروزرسانی خودکار به ویندوز ۱۰ ندارید، بهتر است تنظیمات بروزرسانی ویندوز خود را بررسی نمایید و مطمئن شوید که بروزرسانی خودکار برای آنها غیر فعال است.

منبع:زومیت|نویسنده:مهدی زارع

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. چقدراین شرکت مایکروسافت نفهمند بابا برین از مردم بپرسید چه سیستم عاملی با چه ویژگی های می خواهند .بهتر از این که یه ویندوز مزخرف مثل ویندوز ۱۰ افتظاح ترین ویندوز تاریخ مایکروسافته تا الان.درست کنند و به مردم بچپونن.

دکمه بازگشت به بالا