مازراتی هم فراخوان می شود!

مازراتی‌های مورد نظر، دو مدل گیبلی و کواتروپورته هستند که به دلیل استفاده از کابل‌های نادرست برای استارت موتور، موجب آتش گرفتن موتور و متعلقات آن می‌شود. خوشبختانه تا کنون این اتفاق خسارتی جانی برجای نگذاشته است. بنا بر گفته کمپانی مازراتی، حدود ۲۸ هزار و ۲۳۵ دستگاه از مازراتی گیبلی و کواتروپورته که از …

مازراتی‌های مورد نظر، دو مدل گیبلی و کواتروپورته هستند که به دلیل استفاده از کابل‌های نادرست برای استارت موتور، موجب آتش گرفتن موتور و متعلقات آن می‌شود. خوشبختانه تا کنون این اتفاق خسارتی جانی برجای نگذاشته است.

بنا بر گفته کمپانی مازراتی، حدود ۲۸ هزار و ۲۳۵ دستگاه از مازراتی گیبلی و کواتروپورته که از ۱ فوریه سال ۲۰۱۳ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵ تولید شده‌اند، به این مشکل و استفاده از کابل‌های نامناسب دچار هستند که ممکن است در آینده مشکل آفرین باشند.

علاوه بر این، مازراتی اعلام کرده که مشکلی دیگر هم برای این دو برند از محصولاتش وجود دارد، طبق گفته‌ها، حصیر زیر پایی یا کفپوش‌های سمت راننده مستعد بلند شدن و حرکت هستند، از این رو گزارش شده که این کفپوش‌ها گاهی اوقات میان پدال گاز و ترمز قرار می‌گیرند و موجب شتاب ناخواسته یا اختلال در عمل ترمزگیری می‌شود که می‌تواند حادثه آفرین باشد. در هر صورت این دو مشکل برای مازراتی کواتروپورته و گیبلی اعلام شده که هرچه سریع‌تر برای رفع آن‌ها باید به نمایندگی‌های رسمی این کمپانی مراجعه کرد.

و اما سوال اینجاست که تکلیف مازراتی های موجود در کشور چه می شود؟ البته به نظر نمی‌رسد که بعد از ۲۰۱۳ دیگر خودرویی از مازراتی کواتروپورته مگر در موارد بسیار محدود و با شرایط خاص وارد کشور شده باشد، ولی هرکس موفق به خرید و واردات این خودرو شده است، می‌بایست چاره‌ای برای رفع این دو مشکل در خودروی خود بی اندیشد و قبل از وقوع حادثه، پیش گیری لازم را به عمل آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا