قیمت خودرو در بازار شب عید

فعالان بازار معتقدند امسال اوضاع متفاوت از سال های قبل است، یعنی شاید نسبت به سال قبل، حتی تقاضا برای خرید و فروش خودرو کاهش یافته است. بر همین اساس برخی منتظرند که در سال آینده مدل های جدیدی از خودرو وارد بازار شود و برخی دیگر بر این باورند طرح فروش اعتباری خودرو که …

فعالان بازار معتقدند امسال اوضاع متفاوت از سال های قبل است، یعنی شاید نسبت به سال قبل، حتی تقاضا برای خرید و فروش خودرو کاهش یافته است. بر همین اساس برخی منتظرند که در سال آینده مدل های جدیدی از خودرو وارد بازار شود و برخی دیگر بر این باورند طرح فروش اعتباری خودرو که از سوی دولت اجرایی شد، سهم عمده تقاضای بازار را ربوده است.

این در شرایطی است که بهمن ماه امسال تولید خودروهای سواری در برخی خودروسازان داخلی افزایش و در برخی کاهش یافته است. بر همین اساس بهمن ماه امسال تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو با کاهش ۸.۲ درصدی از ۵۲ هزار و ۴۵ دستگاه در بهمن ۱۳۹۳ به ۴۷ هزار و ۷۶۶ دستگاه کاهش یافت.

همچنین در این مدت تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا با رشد ۱۰.۸ درصدی از ۲۹ هزار و ۸۴۳ دستگاه در بهمن ۱۳۹۳ به ۳۳ هزار و ۵۴ دستگاه افزایش یافته است.

در همین رابطه فعالان بازار می گویند کاهش عرضه خودرو در بازار دو عامل دارد، یکی بحث افت تولید خودرو که ناشی از رکود موجود است و عامل دوم اینکه خودروسازان با توجه به پایان سال، اتمام تعهداتشان در اولویت قرار دارد؛ بنابراین عرضه خودرو به بازار را کاهش دادند. در این میان کارشناسان هم معتقدند که تولیدکنندگان بخش اعظم مشتریان خودرو را جذب کردند، حال آنکه این موضوع به ایجاد یک خلأ در بازار منجر شده است. همچنین کاهش عرضه برخی خودروها در بازار موجب افزایش قیمت آنها شده است؛ حال آنکه قیمت برخی خودروهای موجود در بازار نیز نسبت به هفته گذشته با ثبات همراه بوده است.

اما هم اکنون در بازار، خودرو پژو پارس صفر کیلومتر مدل سال ۹۵ با قیمت ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۳۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با قیمت ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، رانا ال ایکس با قیمت ۳۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، سمند ال ایکس با قیمت ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ ای ۲ نیز با قیمت ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین در بازار پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۲۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و تیبا صندوق دار نیز با قیمت ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا