چهارشنبه سوری از خیابان‌ اصلی تردد کنید

مجتبی خالدی (سخنگوی اورژانس کشور) اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر چهارشنبه آخر سال به دلیل استفاده از مواد محترقه توسط برخی افراد موجب نگرانی‌هایی برای ما و مردم می‌شود. وی ادامه داد: گاها در حوادث چهارشنبه آخر سال آسیب دیدگی پرسنل امدادی را نیز شاهد بوده‌ایم و سال گذشته حتی فوت پرسنل امدادی را …

مجتبی خالدی (سخنگوی اورژانس کشور) اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر چهارشنبه آخر سال به دلیل استفاده از مواد محترقه توسط برخی افراد موجب نگرانی‌هایی برای ما و مردم می‌شود.

وی ادامه داد: گاها در حوادث چهارشنبه آخر سال آسیب دیدگی پرسنل امدادی را نیز شاهد بوده‌ایم و سال گذشته حتی فوت پرسنل امدادی را هم داشتیم که علی رغم اینکه کلاه کاسکت هم داشت به دلیل پرتاب نارنجک دست ساز بعد از چند ماه تحمل جراحت فوت شد.

سخنگوی اورژانس کشور در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه مواد محترقه‌ای که در دسترس است اکثرا استاندارد نیستند؛ قابلیت پیش بینی اینکه چه اتفاقی برای استفاده کننده از آنها می‌افتد؛ وجود ندارد. بنابراین به نوجوانان توصیه می‌کنیم تنها برای کنجکاوی کاری نکنند که بینایی یا دست و پای خود را از دست بدهند.

وی افزود: استفاده از  مواد محترقه به نقص عضو، سوختگی‌های شدید و خسارت‌های مالی می‌انجامد که حتی به همسایه ها و افراد دیگر نیز ممکن است؛ آسیب وارد کند بنابراین  توصیه ما به نوجوانان این است که به خبرهای تلویزیون و جراید توجه کنند و زندگی خود و دیگران را در مخاطره قرار ندهند.

خالدی در ادامه همچنین به سالمندان هشدار داد که چهارشنبه آخر سال را در مکانی امن سپری کنند، گفت: با توجه به اینکه برخی از بیماری‌های زمینه‌ای همواره همراه سالمندان هست در چهارشنبه آخر سال به دلیل انفجارات این بیماری‌ها  عود می‌کنند و همین مساله موجب به خطر افتادن جان آنها خواهد شد؛ بنابراین اگر تجربه سال‌های گذشته این افراد نشان می‌دهد که محله آنها از این جهت امن نیست یک محل امنی را انتخاب کنند.

سخنگوی اورژانس با بیان اینکه پدر  و مادر نقش اساسی در مدیریت فرزندان دارند؛ تصریح کرد:  والدین باید به این مساله توجه کنند که چند روز منتهی به چهارشنبه آخر سال را روی رفتار های فرزندان خود تمرکز کنند  و اگر تردد مشکوکی فرزندانشان دارند یا اگر میل به استفاده از مواد محترقه دارند؛ حتما با آنها صحبت کنند و نظارت ویژه ای روی این مساله داشته باشند که بعدا فرزندانشان گرفتار نشوند.

خالدی در خصوص افرادی که مجبور هستند در چهارشنبه آخر سال به دلیل شغل یا فعالیت تحصیلی بیرون از خانه باشند؛ گفت: این افراد باید سعی کنند این یک شب را زودتر به منزل بازگردند و اگر این مساله برای آنها مقدور نیست، بیشتر از کوچه‌های اصلی تردد کنند، چرا که در خیابان‌های اصلی انفجارات کمتری اتفاق می‌افتد و بیشتر انفجارات در کوچه‌های فرعی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا