خط قرمزهای ترافیکی پلیس در نوروز ۹۵

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای طرح نوروزی پلیس و دیگر دستگاه‌ها در جاده‌های کشور خبر داد و گفت که سیاست‌گذاری پلیس، کاهش تلفات رانندگی و همچنین روانسازی ترافیک در ایام سفرهای نوروزی است. سردار تقی مهری در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که صبح امروز در مجاورت حرم حضرت امام …

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای طرح نوروزی پلیس و دیگر دستگاه‌ها در جاده‌های کشور خبر داد و گفت که سیاست‌گذاری پلیس، کاهش تلفات رانندگی و همچنین روانسازی ترافیک در ایام سفرهای نوروزی است.

سردار تقی مهری در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که صبح امروز در مجاورت حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در طول اجرای طرح نوروزی سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ تلفات و کشته شدگان حوادث رانندگی ۱۰ درصد کاهش داشت که این امر با تلاش و هماهنگی‌های انجام شده میان تمام دستگاه‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه برابر آمار پزشکی قانونی در ۱۰ ماهه امسال در تصادفات ۴۵۰ نفر نسبت به سال گذشته کمتر کشته شده‌اند، گفت: این در حالی است که تعداد خودرو و وسایل نقلیه و همچنین تعداد افرادی که گواهینامه دریافت کرده‌اند افزایش یافته است.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از میان حدود ۱۴ هزار نفری که در حوادث رانندگی ۱۰ ماهه امسال جان خود را از دست داده‌اند، ۵۰ درصد در صحنه و ۵۰ درصد نیز در مراحل پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

مهری با بیان اینکه ۱۸ میلیون خودرو در کشور داریم و ۱۰ میلیون موتورسیکلت نیز در معابر تردد می‌کنند، گفت: در مجموع ۲۸ میلیون خودرو در کشور داریم که باید برای ایمنی رانندگان و سرنشینان آن و همچنین ارائه خدمات به آنان اقدام شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خاتمه سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام حرکات نمایشی را خط قرمزهای پلیس در طول برگزاری طرح نوروزی برشمرد و گفت: خواهش ما از رانندگان این است که در شرایط خستگی و خواب‌آلودگی از رانندگی پرهیز کرده و حتما در صورتی که احساس خستگی کردند، مدتی را در حاشیه امن جاده توقف کرده و پس از استراحت مجددا ادامه مسیر دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا