لاریجانی در نقش یک بزرگتر

لاريجاني ديروز كارت دعوت‌هايش را خيلي بر اساس ليست‌هاي انتخاباتي ارسال نكرده بود. هم اصلاح‌طلبان دعوت بودند، هم اصولگرايان و هم اعتداليون. گو‌اينكه مي‌خواست نمايندگان جديد همنشيني با يكديگر را تمرين كنند؛ كار كردن با قوانين مجلس را. آنچه از جلسه علي لاريجاني با منتخبان جديد بيرون آمده، هنوز در تصاوير ابتدايي رنگ فراكسيون‌سازي را …

لاريجاني ديروز كارت دعوت‌هايش را خيلي بر اساس ليست‌هاي انتخاباتي ارسال نكرده بود. هم اصلاح‌طلبان دعوت بودند، هم اصولگرايان و هم اعتداليون. گو‌اينكه مي‌خواست نمايندگان جديد همنشيني با يكديگر را تمرين كنند؛ كار كردن با قوانين مجلس را.

آنچه از جلسه علي لاريجاني با منتخبان جديد بيرون آمده، هنوز در تصاوير ابتدايي رنگ فراكسيون‌سازي را به خود نگرفته است. هر چند آنجا هم دست راست او در مجلس نهم در ديدار با منتخبان دهم، همچنان صحنه‌گردان بود. جلسه را كاظم جلالي آغاز كرده و در ادامه نوبت سخنراني لاريجاني رسيده است.

آن طور كه كاظم دلخوش، نماينده مجلس هشتم و منتخب دوره دهم گفته «جلسه رييس مجلس با منتخبان مجلس دهم، به نوعي جلسه توجيهي براي نمايندگان تازه‌ وارد از لحاظ آشنايي با آيين‌نامه به شمار مي‌آمد.» اين را بهروز نعمتي هم در گفت‌وگو با «اعتماد» تاييد مي‌كند. گويا دايره سخنان لاريجاني براي مخاطبان ديروزش از شرح قوانين مجلس و ضروريات دوره بعدي بيرون نرفته است. مسائلي كه در راس آن اقتصاد و معيشت جامعه قرار داشته.

اما بحث برجام و ادامه اجراي آن هم در اين جلسه مطرح مي‌شود كه حاضران توضيحات آن را نه از زبان لاريجاني، بلكه از كاظم جلالي مي‌شنوند. اين يعني رييس مجلس هنوز هم مانند قبل، مانند همه برهه‌هاي دوره نهم به «دست راست» خود اعتماد و اميد دارد. حاضران در جلسه ديروز علي لاريجاني مي‌گويند هم از طرف منتقدان دولت چهره‌هايي چون ذوالنور در جلسه ديده شده‌اند و هم ١٥، ١٠ نفري از منتخبان اصلاح‌طلب تهران آنجا حضور داشته‌اند.

رييس مجلس بعد از اين جلسه، در دفتر كار خود ميزبان دو منتخب ديگر شهر قم يعني احمد اميرآبادي‌فراهاني و مجتبي ذوالنور بود تا نخستين جلسه منتخبان حوزه انتخابيه‌اش را تشكيل دهد. اين يعني هنوز حضور لاريجاني در نقش يك «بزرگ‌تر» ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا