چگونه بدون جیلبریک انیمیشن‌ های iOS 9 را غیرفعال کنیم

موبنا- این کار در سیستم عامل iOS اپل نیز امکان پذیر است. با زومیت همراه باشید تا به ترفندی برای غیرفعال کردن انیمیشن‌ها در سیستم عامل آی‌او‌اس بپردازیم.  در حالی که غیرفعال کردن انیمیشن‌ها در دستگاه‌های اندرویدی بدون نیاز به روت کردن دستگاه قابل انجام است، اما کاربران سیستم عامل iOS اپل پیش از این …

موبنا- این کار در سیستم عامل iOS اپل نیز امکان پذیر است. با زومیت همراه باشید تا به ترفندی برای غیرفعال کردن انیمیشن‌ها در سیستم عامل آی‌او‌اس بپردازیم.

 در حالی که غیرفعال کردن انیمیشن‌ها در دستگاه‌های اندرویدی بدون نیاز به روت کردن دستگاه قابل انجام است، اما کاربران سیستم عامل iOS اپل پیش از این برای غیرفعال کردن انیمیشن‌های دستگاه آیفون یا آیپد خود مجبور بودند تا دستگاه را جیلبریک کنند. البته هنوز محدودیت زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

در ادامه به صورت موقت می‌توانید انیمیشن‌های سیستم عامل را که بیشتر از هر جا در زمان باز کردن، بستن یا حرکت بین اپلیکیشن‌ها ظاهر می‌شوند را غیرفعال کنید:

قدم اول: قبل از هر کار دیگری صفحه کلید پیش‌فرض دستگاه را فعال کنید. پس از غیرفعال کردن صفحه کلید iOS می‌توانید دوباره به کیبورد دلخواه خود بازگردید.

قدم دوم: با رفتن به مسیر Settings -> General -> Accessibility -> AssistiveTouch ویژگی Assistive Touch را فعال کنید. راه حل جایگزین درخواست از سیری برای روشن کردن Assistive Touch است که با گفتن عبارت “Turn on AssistiveTouch” انجام می‌شود.

قدم سوم: در آیفون یا آیپد خود به صفحه خانگی بیایید. حباب مخصوص Assistive Touch را به گوشه سمت راست نمایشگر بکشید.

قدم چهارم: به سمت پایین سوایپ کنید تا Spotlight ظاهر شود، پس از آن به سمت بالا سوایپ کنید تا Spotlight ناپدید شود.

قدم پنجم: حالا نوبت به مرحله‌ی عجیبی رسیده است؛ باید حرکت قبل را آنقدر پشت سر هم تکرار کنید تا متوجه شوید انیمیشن‌ها حذف شده‌اند. بر اساس هر دستگاه ممکن است تا ۲۰ بار این کار لازم باشد.

قدم پنجم (جایگزین): اگر از آیفون ۶S Plus یا آیپد استفاده می‌کنید، این راه حل جایگزین است: Spotlight را فرا بخوانید و پس از آن به صورت مداوم دستگاه را به سمت عمودی و افقی آن بچرخانید.

به یاد داشته باشید: انیمیشن‌ها تنها تا ریبوت بعدی دستگاه غیرفعال خواهند ماند.

منبع:زومیت|نویسنده:امین فیض پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا