معاون مخابرات: فیبر نوری جایگزین سیم مسی می‌شود

موبنا-استفاده از زیرساخت فیبرنوری می‌تواند افزایش سرعت ارتباط را در کنار بالابردن کیفیت شبکه در بر‌داشته باشد. همچنین با استفاده از فیبر نوری مشکلات موجود در برقراری تماس یا اتصال به شبکه به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد. به نظر می‌رسد مخابرات استان تهران قصد دارد شبکه خود را از کابل مسی به فیبر نوری تغییر دهد. …

موبنا-استفاده از زیرساخت فیبرنوری می‌تواند افزایش سرعت ارتباط را در کنار بالابردن کیفیت شبکه در بر‌داشته باشد. همچنین با استفاده از فیبر نوری مشکلات موجود در برقراری تماس یا اتصال به شبکه به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد. به نظر می‌رسد مخابرات استان تهران قصد دارد شبکه خود را از کابل مسی به فیبر نوری تغییر دهد.

بر این اساس معاون مخابرات استان تهران اعلام کرده که فیبر نوری به جای کابل مسی اطلاع داد. به گفته وی، کافوهای نوری محیط‌های خارجی برای نصب آماده هستند و مخابرات منتظر مجوز شهرداری است.

کم شدن فاصله برای افزایش کیفیت

کامران کاظمی معاون تجاری مخابرات استان تهران گفت: «در روند جدید ارتباطات ثابت، تجهیزات مخابراتی بیش از پیش به مشترکان نزدیک می‌شود و نهایت این فاصله ۲۰۰ متر خواهد شد. اگر فاصله بیشتر از این مقدار باشد، باز به افت کیفیتی که اکنون شاهد هستیم، دچار می‌شویم.»

تغییر فناوری

معاون تجاری مخابرات استان تهران با اشاره به تغییر فناوری در شبکه‌های مخابراتی توضیح داد که بیشتر مشکلات برای توسعه‌ی تلفن ثابت تغییر فناوری است که در پروژه فوق سیم‌های مسی جمع شده و فیبرنوری جایگزین آن می‌شود. این پروژه شامل بهینه‌سازی شبکه فعلی و مدل ارتباطی با مخابرات است که در نتیجه کیفیت تمام سرویس‌ها بهبود خواهد یافت.

شهرداری سد توسعه فیبرنوری

به گفته‌ی کاظمی، زیرساخت‌های فیبر نوری موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. کافوهای نوری OUT DOOR نیز در حال تهیه بوده که در برخی مکان‌ها این امکانات موجود است و در مکان‌هایی که این امکانات وجود ندارد، باید مراحل نصب از ابتدا انجام شود؛ اما برای نصب، راه‌اندازی و جانمایی کافوها با شهرداری دچار مشکل هستیم. البته مذاکراتی انجام و در نتیجه مجوزهایی به صورت مقطعی برای توسعه در چند منطقه اخذ شده، اما نیاز به توسعه بسیار بیشتر است.

وی در مورد مکان‌هایی که امکانات مورد نیاز موجود است، گفت که شهرداری باید اجازه نصب تجهیزات در کنار کافوهای قدیمی را بدهد و سپس در یک فرآیند حداقل ۲ ماهه، برگردان‌ها انجام شود، تا بتوانیم سرویس قبلی را جابجا کنیم که این فرصت داده نمی‌شود.

معاون مخابرات استان تهران در مورد وسعت و سختی کابل برگردان‌ها توضیح داد: «۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در تهران وجود دارد که جابجایی این تعداد مشترک پیچیدگی‌هایی دارد و معتقدم تنها راه حل موجود تعامل با شهرداری برای تسریع در صدور مجوزهای توسعه است. با توجه به تغییرات فناوری، به نظر می‌رسد پس از نصب این تجهیزات تا سال‌های آینده نیاز به توسعه جدیدی نباشد.»

 منبع:زومیت|نویسنده:مهدی زارع

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا