چهار بازی خطرناک برای بچه ها

موبنا – سالانه تعداد زیادی از کودکان به علت عوارض ناشی از انجام دادن بازی‌های خطرناک در بیمارستان بستری می شوند. آمارها نشان می‌دهد، شش درصد کودکان در حین بازی بسیار خطرناک کشیدن کیسه پلاستیکی بر سر جان شان را از دست می دهند. به باور روان شناسان، والدین، پس از مشاهده انجام دادن بازی …

موبنا – سالانه تعداد زیادی از کودکان به علت عوارض ناشی از انجام دادن بازی‌های خطرناک در بیمارستان بستری می شوند. آمارها نشان می‌دهد، شش درصد کودکان در حین بازی بسیار خطرناک کشیدن کیسه پلاستیکی بر سر جان شان را از دست می دهند. به باور روان شناسان، والدین، پس از مشاهده انجام دادن بازی ها و کارهای خطرناک توسط فرزندان باید خونسردی شان را حفظ کنند و آرام باشند و در ادامه آنها را راهنمایی کنند. در ادامه می توانید با چهار بازی خطرناک کودکان آشنا شوید.

نگه داشتن نفس
بعضی از کودکان نفس شان را نگه می دارند تا سرگیجه بگیرند و بی حال شوند. کودکان برای رسیدن به این مرحله از کمربند، طناب، کیسه پلاستیکی و دست استفاده می‌کنند و نفس شان را به طور کامل حبس می‌کنند. خطر جدی انجام دادن این بازی‌ها صدمه دیدن مغز، به علت کاهش اکسیژن ارسالی به آن است. نمایان شدن قرمزی دور گردن، قرمز شدن چشم ها، سردرد گرفتن طولانی مدت و… از علایم و نشانه های متداول انجام دادن این بازی ها است. به محض مشاهده این علایم با روان شناس مشورت کنید.

رقابت ادویه‌ای
برخی از کودکان با خوردن ادویه های – دارچین، فلفل، زیره، کاری و … – گوناگون با یکدیگر رقابت می کنند. عوارض ناشی از این رقابت، سرفه های شدید، استفراغ کردن، جمع شدن مایعات در ریه ها و ابتلا به ذات الریه است.

آب خوردن در حمام
برخی از کودکان در نوشیدن آب افراط می کنند. یکی از بازی‌های خطرناکی که کودکان انجام می دهند، نوشیدن بیش از حد آب است. این کار سبب کاهش بیش از اندازه غلظت سدیم خون و تعادل سلول ها می شود. علایم و نشانه های این حالت – مسمومیت آب – بروز تهوع، سردرد، تورم مغز، کما و مرگ است.

نوشیدن
یکی دیگر از بازی‌های خطرناک، رقابت بر سر نوشیدن حجم زیاد مایعات است. کودکان تلاش می کنند محتویات بطری نوشابه یا شیر را یک نفس بنوشند که عوارض متعددی مانند استفراغ، اسهالریال درد و ورم معده به همراه دارد.

منبع:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا