شکستن شاخ تاریخ

موبنا – برتری ٩ بر صفر در خانه تروا، زودهنگام‌ترین قهرمانی تاریخ لوشامپیونه، دومین بازی یک‌طرفه تاریخ لیگ فرانسه، بهترین پیروزی یک تیم میهمان در تمام ادوار این رقابت‌ها و البته رسیدن زلاتان به دستاورد ١٠٠ گل زده در لوشامپیونه را در پی داشت تا تیم تاسیس شده در ‌سال ١٩٧٠، برای چهارمین‌بار متوالی و …

موبنا
برتری ٩ بر صفر در خانه تروا، زودهنگام‌ترین قهرمانی تاریخ لوشامپیونه، دومین بازی یک‌طرفه تاریخ لیگ فرانسه، بهترین پیروزی یک تیم میهمان در تمام ادوار این رقابت‌ها و البته رسیدن زلاتان به دستاورد ١٠٠ گل زده در لوشامپیونه را در پی داشت تا تیم تاسیس شده در ‌سال ١٩٧٠، برای چهارمین‌بار متوالی و در مجموع برای ششمین‌بار بر قله لوشامپیونه بایستد.
تاریخ تکان خورد
در تاریخ لیگ‌های معتبر ٢٠ تیمی اروپا، هیچ تیمی در هفته سی‌ام قهرمان نشده بود اما PSG این کار بزرگ را انجام داد و بالاتر از لیون که در هفته سی‌وسوم فصل ٢٠٠٧-٢٠٠٦ به قهرمانی رسید، سریع‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ فرانسه را رقم زد.
پایان زلاتان
تا اینجای داستان، همه‌چیز خوب است اما خبر بد برای پاریسی‌ها، چند ساعت پس از قهرمانی پخش شد؛ وقتی زلاتان ابراهیموویچ صراحتا اعلام کرد پایان فصل جاری در هیبت بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن از تیم جدا می‌شود تا پس از مالمو، آژاکس، یوونتوس، اینتر، میلان و بارسلونا یک تیم را هم به عبارت «یادش بخیر» دوران پربار حرفه‌ای خود بیفزاید! هرچند PSG به مرور زمان از شخصیت لازم یک تیم قهرمان پرستاره برخوردار شد، اما بدون‌شک در غیاب رهبر خود، خلأهایی را احساس می‌کند؛ خلأهایی که شاید با دسته‌چک‌های الخلائفی، مالک قطری ثروتمند باشگاه هم پر نشود.
نمونه‌های مشابه
هر سه قهرمانی اخیر متوالی بایرن خیلی زودهنگام ثبت شد؛ به ترتیب ٦، ٧ و ٤ هفته قبل از پایان فصل. نمونه دیگر قهرمانی زودهنگام، سومین قهرمانی متوالی لیگی منچستریونایتد در فصل ٢٠٠١-٢٠٠٠ است؛ جایی که تیم فرگوسن پس از برتری ٦ بر یک مقابل آرسنال در فاصله ٦ هفته مانده به پایان فصل به لطف عدم پیروزی آرسنال به وسیله یک گل به خودی، برای هفتمین‌بار جام لیگ برتر را به‌دست آورد. حالا این قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن واقعا نمونه‌های مشابه قبلی را از اذهان پاک کرده است.

منبع:شهروند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا