راهنمای کلی برای گزینش گوشی هوشمند جدید

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – گوشی هوشمند از جمله ابزارک های دنیای پیشرفته امروز است که زندگی بدون آن برای بسیاری از مردم بسیار دشوار به نظر می رسد. به گفته کارشناسان، ما حدود ۱۵۰ بار در روز تلفن همراه خود را چک می کنیم. برای این که احساس صمیمت بیشتری با یک ابزارک داشته …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – گوشی هوشمند از جمله ابزارک های دنیای پیشرفته امروز است که زندگی بدون آن برای بسیاری از مردم بسیار دشوار به نظر می رسد. به گفته کارشناسان، ما حدود ۱۵۰ بار در روز تلفن همراه خود را چک می کنیم. برای این که احساس صمیمت بیشتری با یک ابزارک داشته باشید باید اطمینان حاصل کنید که هنگام کار کردن با آن راحت هستید. اما چگونه می توانید در بازار امروز گوشی هوشمند که گستره وسیعی از محصولات در دسترس هستند بهترین انتخاب را داشته باشید؟ حتی تصمیم گیری برای تعویض گوشی هوشمند با مدلی جدیدتر نیز بسیار دشوارتر شده است. در ادامه قصد داریم نکات کلی که می توانند در گزینش نهایی درست یک گوشی هوشمند به شما کمک کنند را ارائه کنیم.
سیستم عامل

2
در زمینه سیستم عامل به طور اساسی انتخاب بین گوشی های اندرویدی و آی‌فون (مجهز به سیستم عامل iOS) محدود می شود مگر آن که به سیستم عامل ویندوزفون – در نسخه جدید به ویندوز ۱۰ موبایل تغییر نام داده است – مایکروسافت علاقمند باشید. به دلیل این که گوگل و اپل طی سالیان گذشته ویژگی های بسیاری را از یکدیگر وام گرفته اند، تفاوت بین آنها همانند گذشته بسیار زیاد نیست.
به طور کلی، اندروید از قابلیت سفارشی سازی بیشتری برخوردار است و سیستم عاملی همه کاره محسوب می شود، در شرایطی که iOS محصولی کارآمدتر و پایدارتر است. اگر از هواداران اپل هستید و شیوه انجام کارها توسط این شرکت که بر امنیت تاکید دارد اما همین مساله محدودیت هایی را موجب می شود را می پسندید از کار کردن با iOS نیز لذت خواهید برد. در غیر این صورت، ممکن است تجربه ای ناخوشایند از کار با یک دستگاه مجهز به iOS داشته باشید. از نظر اپلیکیشن ها، تفاوت خاصی بین دو سیستم عامل وجود ندارد و بازار اپلیکیشن های هر دو سیستم عامل بسیار پر و پیمان است، اگرچه نسخه iOS برخی اپلیکیشن ها ممکن است زودتر از نسخه اندرویدی منتشر شوند.
از آنجایی که اپلیکیشن ها و خدمات گوگل در فضای ذخیره سازی ابری ساکن هستند به طور معمول جابجایی از اندروید به iOS ساده‌تر است زیرا اگر اپلیکیشن ها و خدمات شما در آی‌تونز و آی‌کلود قفل شده باشند جابجایی همه چیز از خدمات اپل و وارد کردن آنها به نمونه های مشابه در گوگل دشوار خواهد بود.
مشخصات گوشی هوشمند

3
هر گوشی هوشمند جدید که روانه بازار می شود فهرست بلندی از مشخصات را ارائه می کند اما زمانی که بدانید در پی چه چیزی هستید شرایط برای شما پیچیده نخواهد شد. به عنوان مثال، پردازنده گوشی هوشمند – اغلب بر مبنای تعداد هسته ها و سرعت گیگاهرتز فهرست می شود – قدرت خام تلفن همراه و این که با چه سرعتی اپلیکیشن ها اجرا می شوند را نشان می دهد.
حافظه رم گوشی هوشمند میزان فضایی که دستگاه برای فکر کردن درباره چندین وظیفه به طور همزمان در اختیار دارد (هرچه بیشتر بهتر) را نشان می دهد در شرایطی که حافظه دخیره سازی (بر مبنای گیگابایت یا GB اندازه گیری می شود) میزان فضایی که برای ذخیره موزیک، فیلم، عکس و فایل های دیگر در اختیار دارید را مشخص می کند. قیمت شاید بهترین شاخص برای نشان دادن میزان قدرتمند بودن یک گوشی هوشمند باشد. هرچه دستگاه گران‌تر باشد مسلما محصول با کیفیت‌تر و قدرتمندتری را نیز دریافت می کنید.
از نظر عمر باتری و کیفیت دوربین، فهرست مشخصات می تواند کمی گول زننده باشد. بهتر است بررسی هایی صورت گرفته درباره گوشی هوشمند مد نظر خود را مطالعه کنید تا با کارکرد این اجزا در دنیای واقعی بیشتر آشنا شوید. ظرفیت باتری بر مبنای میلی آمپر ساعت (mAh) اندازه گیری می شود که نشان می دهد باتری توانایی نگهداری از چه میزان شارژ را دارد. البته اجزا دیگری مانند نمایشگر نیز بر عمر باتری تاثیرگذار هستند.
ویژگی های کلیدی دیگر

4
بیشتر تلفن های همراه بر اساس اندازه نمایشگر خود تعریف شده اند و این پرسش مهم دیگری است: با چه اندازه ای از گوشی هوشمند راحت هستید؟ در حال حاضر، جریان موجود بر موج دستگاه های بزرگتر سوار است و ممکن است خیلی زودتر از آن چه انتظار دارید به استفاده از گوشی های هوشمند بزرگ عادت کنید. وضوح و پیکسل در هر اینچ (PPI) نمایشگر به میزان شارپ بودن آن در یک تلفن همراه اشاره دارند که هرچه بیشتر باشند با کیفیت بالاتری نیز مواجه خواهید بود.
اگرچه امروزه جریان معرفی گوشی های هوشمند مجهز به بدنه تمام فلزی حسابی داغ شده است، زیبایی یک دستگاه نیز همچنان برای خریداران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین، عرضه گوشی های هوشمند در رنگ های مختلف برای پوشش سلیقه های مختلف نیز بسیار محبوب شده است.
از جمله ویژگی های دیگری که هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند جدید می توانید مد نظر قرار دهید می توان به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، قابلیت شارژ بی سیم، پشتیبانی از کارت حافظه، باتری قابل تعویض توسط کاربر، و همچنین نوآوری های جدیدی مانند لمس سه بعدی و نمایشگرهای همواره روشن اشاره کرد. همچنین اهمیت پشتیبانی از لوازم جانبی مانند هدست های واقعیت مجازی نیز به طور روزافزون در حال افزایش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا