ظريف و فراستی رودر روی هم!

اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی با موضوع فلسطین در جاکارتا و چهاردهمین نشست وزرای امور خارجه در بانکوک، از جمله برنامه‌های ظریف در این سفر ۱۱ روزه بود. اما فارغ از مسائل مربوط به دیپلماسی،این سفر یک اتفاق جالب نیز به همراه داشت. در این سفر ظریف برای انجام یک مصاحبه تلویزیونی رو به روی …

اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی با موضوع فلسطین در جاکارتا و چهاردهمین نشست وزرای امور خارجه در بانکوک، از جمله برنامه‌های ظریف در این سفر ۱۱ روزه بود. اما فارغ از مسائل مربوط به دیپلماسی،این سفر یک اتفاق جالب نیز به همراه داشت. در این سفر ظریف برای انجام یک مصاحبه تلویزیونی رو به روی دوربین رسانه ملی نشست. مصاحبه‌ای که یک مصاحبه کننده جذاب نیز داشت: مسعود فراستی.

ظریف در مقابل فراستی

اما آنچه که حواس‌ها را بیش از پیش به این گفت‌وگوی تلویزیونی جلب می‌کند،ماجراهای مربوط به عدم اجازه پخش مصاحبه برنامه نود با ظریف و حواشی بعد از آن بود. تصمیمی که روابط عمومي صدا و سيما به علت اتخاذ آن،مجبور به اداي توضيحات در مورد آن شد و عدم پخش اين مصاحبه را با انواع دلايل توجيه كرد.

مصاحبه‌ای که ظاهرا وزیر خارجه قبل از انجام آن به فردوسی پور گفته بود که گروهی سروصدا خواهند کرد،ولی مجری محبوب نود همچنان به انجام مصاحبه اصرار کرده بود. اما به هر صورت صدا و سیما ترجیح داد مصاحبه را پخش نکند. اولین شایعات پس از حرف‌های فردوسی‌پور حکایت از سیاسی بودن این تصمیم داشت. شایعاتی که مدعی بودند دلیل اصلی این تصمیم عدم حمایت از دولت بوده است.شایعه‌ای دیگری که آن زمان از راهروهای صدا وسیما به بیرون درز کرد این بود که گفته شد مسئولان صدا وسیما از پخش آن مصاحبه به دلیل بی‌ربط بودنش با محتوای برنامه نود جلوگیری کرده‌اند. هر چند که فردوسی‌پور در جریان برنامه اعلام کرد مصاحبه‌اش با ظریف حول مسائل ورزشی و فوتبالی بوده است و همچنین از این گفته شد که احتمال دارد عدم اجازه پخش مصاحبه به علت عدم هماهنگی و اصطلاحا چراغ خاموش انجام شدن آن بوده است و بی خبری مسئولان صدا و سیما از چنین مصاحبه‌ای علت جلوگیری از پخش آن بوده است.

تصمیمی که منجر به واکنش حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه هم شد و انصاری گفت که صدا و سیما به‌خاطر این برخورد غیرمسئولانه باید پاسخگوی افکار عمومی ملت ایران باشد و به سوالات و ابهامات موجود در این زمینه پاسخ دهد.اما با همه این تفاسیر حال باید منتظر ماند و دید آیا اين بار مصاحبه ظریف پخش خواهد شد یا خیر؟ این گفت‌وگو كه قرار است از شبكه دو سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شود،طبق شنيده‌ها این مصاحبه در محل اقامت دكتر ظريف در هتل سيام كمپينسكي بانكوك انجام شده است و آنچه که دیدن آن را جذاب‌تر خواهد کرد حضور مسعود فراستی در مقام گفت‌وگو کننده است. فراستی منتقدی سینمایی است که مخاطبان برنامه سینمایی هفت شبکه سه سیما با او آشنایی کامل دارند. همان منتقدی که کمتر فیلمی را می‌توان یافت که مورد تایید او باشد و فراستی با نقدهای تند یکسره حکم به مردودی آن ندهد.

فراستی علاوه بر اینکه دانش آموخته هنرهای تجسمی است، فلسفه و جامعه شناسی نیز خوانده است و همین این خصوصیات باعث می‌شود که کنجکاوی‌ها در مورد سوال هایی که در بانکوک از ظریف پرسیده است، برانگیخته شود. آیا مصاحبه فراستی با ظریف همدلانه است یا انتقادی و چالش برانگیز؟ بايد منتظر پخش اين گفت‌وگوي جذاب كه يك طرف آن وزیر امور خارجه محبوب دولت روحانی و طرف دیگر آن مسعود فراستي است بمانيم. ظاهرا اين گفت‌وگو قرار است در ويژه برنامه سال تحويل شبكه دو پخش شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا