سرزنش تام هاردی برای یک آگهی

سرزنش تام هاردی برای یک آگهی تام هاردی بازیگر انگلیسی که برای بازی در «مکس دیوانه» و «بازگشته» با اقبال زیادی روبه رو شد، برای حضور در یک آگهی که تصویری از پرش از یک صخره به داخل آب را نشان می‌دهد، نقدهای منفی دریافت کرد. در این آگهی هاردی یا بدل او از فراز …

سرزنش تام هاردی برای یک آگهی

تام هاردی بازیگر انگلیسی که برای بازی در «مکس دیوانه» و «بازگشته» با اقبال زیادی روبه رو شد، برای حضور در یک آگهی که تصویری از پرش از یک صخره به داخل آب را نشان می‌دهد، نقدهای منفی دریافت کرد.

در این آگهی هاردی یا بدل او از فراز صخره‌ای به داخل آب‌هایی می‌پرد که مردی در سال ۲۰۰۷در آنجا جانش را از دست داد.

در این کلیپ سیاه و سفید هاردی که چهره‌اش از جلو دیده نمی‌شود از روی صخره ۳۰فوتی در بری هد رد پارک طبیعی حفاظت شده بریکسام به پایین می‌پرد. در این آگهی که برای تبلیغ کارت اعتباری هیوندایی کره جنوبی تهیه شده، هاردی پس از پریدن در آب، سر خود را از آن زیر بیرون می‌آورد.

اما این نقطه دقیقا همان نقطه‌ای است که دلوین جونز ۴۶ساله بر اثر انجام این پرش در سال ۲۰۰۷جان خود را از دست داد.

یکی از منتقدهای این فیلم تبلیغی که از کارشناسان پارک است، گفت: تام هاردی یک جور الگو برای جوان‌هاست و خیلی‌ها به کارهای او توجه دارند. بنایراین وی با این کار در واقع پیامی نادرست را به هوادارنش انتقال داده است، چون پریدن از این صخره بسیار خطرناک است.

وی افزود: این در حالی است که تام هاردی این کار را انجام نمی‌دهد بلکه این بدل اوست که از صخره می پرد. او حتی لباس ایمنی نپوشیده و این فیلم در ماه اکتبر گرفته شده که سرمای آب می‌تواند موجب یخ زدن انسان شود.

این منتقد گفت: سخت است که بتوان تخمین زد عمق این آب چقدر است و ممکن است کم عمق‌تر از آنچه به نظر می‌رسد باشد و زیرش می‌تواند صخره‌های بزرگی وجود داشته باشد.

کسی که از این صخره می‌پرد ممکن است به دلیل فرود در آب سرد با شوک روبه رو شود و بیرون آمدن از دریا هم می‌تواند سخت‌تر از آنچه تصور می‌شود باشد زیرا جریان‌های قوی آب در این منطقه وجود دارد که می‌تواند شناگر را با خودش ببرد.

در عین حال گارد محافظتی این منطقه و نیروهای اورژانس بارها برای نجات جوانانی که از اینجا پایین پریده‌اند احضار شده‌اند.

از سوی دیگر گروهی معتقدند این آگهی یک موفقیت برای این پارک طبیعی محسوب شده چون توجه زیادی را معطوف آن می‌کند و تاکنون ستاره‌ای در حد تام هاردی به این منطقه مربوط نشده بود.

بنیاد حفاظت از این پارک طبیعی این فیلم را یک موفقیت خوانده که می‌تواند موجب جمع‌آوری کمک‌های بیشتری برای حفاظت از این منطقه شود.

هاردی تاکنون هیچ عکس‌العملی در این باره نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا