مرعشی: ۹۵ اصلاح طلب وارد مجلس شدند

در دور اول چند كانديداي اصلاح‌طلب به مجلس رفتند؟ مقصودم حاميان دولت و اعتداليون نيستند. كساني كه بتوانيم بگوييم اصلاح‌طلبند و نماينده شده‌اند چند نفرند؟ ٩٥نفر. ٩٥نفر در دور اول. از ميان كساني كه در طيف حاميان دولت و اعتدالگرايان دسته‌بندي مي‌شوند چند نفر به مجلس رفته‌اند؟ با مجموعه حاميان دولت ١٢٤ نفر به مجلس …

در دور اول چند كانديداي اصلاح‌طلب به مجلس رفتند؟ مقصودم حاميان دولت و اعتداليون نيستند. كساني كه بتوانيم بگوييم اصلاح‌طلبند و نماينده شده‌اند چند نفرند؟

٩٥نفر.

٩٥نفر در دور اول. از ميان كساني كه در طيف حاميان دولت و اعتدالگرايان دسته‌بندي مي‌شوند چند نفر به مجلس رفته‌اند؟

با مجموعه حاميان دولت ١٢٤ نفر به مجلس فرستاديم. ٩٥ نفر ما در مقابل ٨٨ نفر اصولگرايان هستند. البته ما براساس ائتلافي كه با حاميان دولت داشتيم روي عدد ١٢٤ نفر حساب مي‌كنيم.

طبق اعلام وزارت كشور براي مرحله دوم ٦٩ كرسي باقي مانده است. چه پيش‌بيني از نتيجه مرحله دوم داريد؟

در مرحله دوم از ٦٩ كرسي باقيمانده پيش‌بيني من اين است كه بالاي ٤٥ كرسي را به دست مي‌آوريم.

اگر به اين شرايط برسيم اساسا چه نيازي هست كه گفت‌وگو كنيم؟ وقتي يك فراكسيون ١٦٠ نفره داريم چه نيازي است وارد تعامل و بده‌بستان‌هاي احتمالي شويم؟

من در بين دوستان اصلاح‌طلب خودمان افراد مي‌بينم كه ممكن است وارد فراكسيون نشوند يا در نهايت مجبور شويم از آنها عذرخواهي كنيم كه به دليل رفتار غير تشكيلاتي از آن خارج شوند. به همين خاطر مي‌گويم ما بايد فراكسيون را اولويت قرار دهيم.

مادامي كه ما دور هم جمع مي‌شويم و به افراد جمع‌مان اضافه مي‌كنيم، قوي مي‌شويم و مادامي كه تقسيم بر دو مي‌شويم به سمت ضعيف‌شدن مي‌رويم. اين انتخابات درسي به ما داده است و آن اين است كه تا وقتي كه متحد شويم مردم از ما حمايت مي‌كنند. اين رفتار مردم بي‌سابقه است و در اين شرايط اصلا معجزه آسا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا