انفجارهای جانسوز در آستانه چهارشنبه

مرگ پسر نوجوان ساخت مواد محترقه نوجوانی را در قزوین به کام مرگ فرستاد. این حادثه شنبه در قزوین رخ داد و پسر ۱۷ ساله‌ای از پای درآمد. در حادثه دیگری مواد محترقه در دستان پسر ۱۲ ساله منفجر شد و دو دست پسر نوجوان در این حادثه قطع شد. ظهر روز جمعه مأموران پلیس …

مرگ پسر نوجوان

ساخت مواد محترقه نوجوانی را در قزوین به کام مرگ فرستاد. این حادثه شنبه در قزوین رخ داد و پسر ۱۷ ساله‌ای از پای درآمد. در حادثه دیگری مواد محترقه در دستان پسر ۱۲ ساله منفجر شد
و دو دست پسر نوجوان در این حادثه قطع شد.

ظهر روز جمعه مأموران پلیس کرمانشاه در جریان انفجاری در یکی از خانه‌های منطقه حافظیه این استان قرار گرفتند. به دنبال این خبر مأموران راهی محل شدند و در بررسی‌ها مشخص شد پسر ۱۲ ساله زمانی که به دور از چشم والدینش در حال ساخت مواد محترقه بود، دچار حادثه شده است. سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی پلیس استان کرمانشاه در رابطه با این حادثه گفت: پسر نوجوان به بیمارستان انتقال داده شد اما با وجود تلاش کادر درمان، به علت شدت سوختگی، پزشکان مجبور شدند دو دست او را قطع کنند.

سوختگی دو برادر در انفجار نارنجک

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه در یک کارگاه خیاطی حوالی جوادیه دو برادر جوان بشدت زخمی شدند. سید جلال ملکی اظهار داشت: ساعت ۵۰/۲۳ جمعه شب مأموران آتش‌نشانی در جریان انفجار در یک خانه مسکونی دو طبقه در محله جوادیه قرار گرفتند. بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه در ۱۰ متری جوادیه اعزام شدند؛ با حضور آتش‌نشانان مشخص شد انفجار در طبقه اول ساختمان ۵۰ متری رخ داده است.

وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان دو جوان ۱۵ و ۳۰ ساله که برادر بودند و بشدت از ناحیه دست و پا دچار سوختگی شده بودند از خانه خارج و تحویل اورژانس شدند. به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی بررسی‌های آتش‌نشان‌ها نشان می‌داد، طبقه اول ساختمان که کارگاه خیاطی بود در اختیار دو برادر جوان قرار داشت، اما آنها در این مکان اقدام به تهیه و تولید مواد محترقه می‌کردند.

در پاکسازی خانه بیش از ۲۰ نارنجک دست ساز و مقادیری مواد اولیه ساخت نارنجک کشف شد و در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت. براساس اعلام پلیس پایتخت پس از اعلام موضوع به پلیس نیروهای چک و خنثی یگان امداد در محل حاضر شده و ۲۰ نارنجک دست ساز یک کیلوگرمی را که احتمال انفجار آنها بود خنثی و به یگان پلیس منتقل کردند.

۴ مصدوم در انفجار یک خانه

ملکی درخصوص حادثه دیگری گفت: نگهداری مواد محترقه در یک خانه واقع در بزرگراه آزادگان حادثه آفرید و ۴ مصدوم برجای گذاشت.

وی اظهار داشت: ساعت یک و ۴۷ دقیقه بامداد یکشنبه انفجار در یک خانه واقع در آزادگان نرسیده به مرتضی گرد به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران چند ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد در یک خانه ۲۰۰ متری که تبدیل به محل تولید و نگهداری مواد محترقه شده بود انفجار رخ داده است.
ملکی بیان داشت در اثر این انفجار ۴ کارگر جوان ایرانی نیز در محل حادثه حضور داشتند که بشدت مصدوم می‌شوند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: اتاق‌های خودرو نیز در حیاط این ملک نگهداری می‌شد که در اثر انفجار بخشی از دیوارها تخریب و روی این اتاق‌های خودرو افتاده بود. ملکی بیان داشت در حوالی این خانه انبار نگهداری لوازم خانگی بود که آتش در اثر انفجار در حال سرایت به این انبار بود که آتش‌نشانان توانستند با اطفای حریق از گسترش آتش جلوگیری کنند.

حادثه از ترقه‌های دست‌ساز در شیراز

کمک فرمانده ایستگاه ۹ آتش‌نشانی شیراز گفت: بر اثر ۲ حادثه انفجار ترقه‌های دست‌ساز، ۴ کودک و نوجوان بشدت مصدوم و راهی بیمارستان شدند. «حمزه جوکار» گفت: با وجود همه هشدارهای داده شده، (جمعه ۲۱ اسفندماه) براثر ۲ انفجار که در خانه مسکونی در شهرک‌های سعدی و رضوان شیراز به‌وقوع پیوست، ترقه‌های دست‌ساز ۴ پسربچه که یکی از آنان ۴ ساله بود را راهی بیمارستان کرد.

وی توضیح داد: در شهرک سعدی، ۲ پسر بچه ۴ و ۱۱ ساله هنگام ترکیب مواد آتش‌زا و منفجره  با انفجار این مواد مواجه و بشدت مصدوم شدند. این آتش‌نشان با بیان اینکه شدت انفجار موجب شکستن در و پنجره اتاق شده بود، گفت: هر دو کودک دچار سوختگی شده و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. «ابراهیم حاصلی»، فرمانده ایستگاه ۶ آتش‌نشانی شیراز نیز در خصوص حادثه شهرک رضوان گفت: در این حادثه ۲ نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله در شهرک رضوان بشدت مصدوم شدند که حال یکی از آنان وخیم بود. وی افزود: متأسفانه پس از حضور در محل، با دو نوجوان مواجه شدیم که هر دو به‌علت شدت انفجار دچار سوختگی و مجروحیت از نواحی مختلف بدن شده بودند، یکی از این دو نفر از ناحیه شکم دچار پارگی شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا