امسال عیدی چی بگیرم؟!

موبنا -عیدی دادن از رسوم خوب ما ایرانی‌هاست، لوازم آرایشی می‌تواند انتخاب مناسبی برای هدیه دادن باشد. بسیاری از خانم‌ها علاقه زیادی به لوازم آرایشی دارند و بدون شک با دیدن هدیه شما خوشحال می‌شوند. با خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب هم همسرتان را خوشحال و زحمت او را برای خرید رفتن کم کرده‌اید …

موبنا -عیدی دادن از رسوم خوب ما ایرانی‌هاست، لوازم آرایشی می‌تواند انتخاب مناسبی برای هدیه دادن باشد. بسیاری از خانم‌ها علاقه زیادی به لوازم آرایشی دارند و بدون شک با دیدن هدیه شما خوشحال می‌شوند.
با خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب هم همسرتان را خوشحال و زحمت او را برای خرید رفتن کم کرده‌اید و هم هدیه‌ای کاربردی برایش خریده‌اید. نگران نباشید، اگر از لوازم آرایشی سر در نمی‌آورید، مطلب زیر را بخوانید. شما خانم عزیزی هم که دل‌تان می‌خواهد لوازم آرایشی هدیه بگیرید، می‌توانید کمی سیاست به خرج دهید و این صفحه را جلوی چشم همسرتان بگذارید تا فوت و فن خرید‌ برای شما را بیاموزد.

تقلبی نخرید

اگر بخواهيد براي مادر يا همسر يا خواهرتان لوازم آرايشي عيدي بخريد بايد بدانيد كدام‌يك از لوازم آرايشي بيشتر براي يك خانم كاربرد دارد به عبارتي لوازم آرایشي اصلی كدام‌ها هستند؟ يعني وسایلی که هر خانمي ‌برای یک آرایش خوب نیاز دارد و هر کدام می‌توانند کاربری داشته ‌باشند که بقیه ندارند.

– کانسیلر یا اصلاح‌کننده آرایش

– کرم‌پودر یا مرطوب‌کننده رنگی

– پودر یا پنکیک(ترجیحا در دو رنگ)

– سایه چشم(سه تا چهار رنگ اصلی)

– خط چشم(پودری یا مایع)

– ریمل

– رژگونه (پودری یا کرمی)

– رژلب، برق‌لب و خط‌لب

اولین قدم انتخاب یك فروشگاه معتبر و البته برندهای معروف و معتبر آرایشی است. متاسفانه تقلب و تشابه در لوازم آرایشي بسیار زیاد است و صد البته این قضیه روی كیفیت جنس موردنظر تاثیر خواهد گذاشت.

رژلب چه رنگی؟

برای انتخاب رژلب مناسب، رنگ پوست همسرتان را در نظر بگیرید. برای پوست‌های سفید و صورتی بهتر است رژهایی با رنگ‌ سرد و برای پوست‌های تیره رژهایی با رنگ گرم انتخاب كنيد. رنگ لباس نیز در انتخاب رژلب مناسب، عامل مهمي‌ است، به همین علت پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید رژلب لباسی با رنگ موردعلاقه‌ همسرتان را به همراه ببريد تا بتوانید رژ متناسب با آن را انتخاب کنید.

يادتان باشد رژهایی با رنگ‌ طبیعی‌ براي مراسم‌هايي است كه در طول روز برگزار مي‌شوند و رژهایی با شدت رنگ بیشتر براي مراسم‌هاي شب است. همچنين رژ‌های براق زودتر پاک می‌شوند و به دفعات بیشتری باید آنها را تجدید کرد. رژ‌های مات ماندگاری بیشتری دارند اما میزان مرطوب‌کنندگي آنها کمتر است و موجب خشکی لب‌ها می‌شوند.

امسال عیدی چی بگیرم؟!

برس آرایشی مناسب کدام است؟

وقتی می‌خواهید برس آرایشی بخرید اول روی پوست خود بمالید، موهای برس باید روی پوست نرم باشند و نبايد زبر باشند و روی پوست خراش ایجاد کنند. برای سنجیدن استقامت موهای برس نیز چند بار برس را روی دست‌تان حرکت دهید و مسیر را طی کنید اگر حتی یکی از موهای آن ریخت یعنی برس استقامت خوبی ندارد و نباید خریداری شود. بعد از این دو آزمون اگر برس مناسب بود، می‌توانید آن را بخرید.

به ریمل هم فکر کنید

مهم است كه رنگ ريمل واقعا سياه باشد، اگر احساس كرديد كه بيشتر خاكستري است تا مشكي از خريد آن منصرف شويد. البته اگر همسرتان موهاي روشن يا تيره‌تر دارد مي‌تواند از ريمل قهوه‌اي استفاده كند چون اين رنگ حالت طبيعي‌تري به او مي‌دهد. علاوه بر اينها بايد به معمولي يا ضدآب بودن آن هم توجه كنيد. ریمل‌های ضدآب، مناسب شناگرهاست و افرادی که به دلیل حساس بودن چشم‌ها اشک مي‌ریزند و همین‌طور کسانی که لنز چشمي‌ دارند. خانم‌هایی که زیاد عرق مي‌کنند هم بهتر است ریمل ضدآب بزنند اما ريمل معمولي دردسر كمتري دارد زیرا پاک کردن ریمل ضدآب سخت است و ممکن است مژه‌ها با آن کنده شوند.

سایه چه رنگی؟

در اينجا خصوصيات متفاوت رنگ‌هاي مختلف را به شما مي‌گوييم تا خودتان با توجه به سليقه همسرتان يك رنگ را انتخاب كنيد. يادتان باشد در انتخاب رنگ نه تنها به رنگ چشم، بلکه به حالت چشم‌ها و رنگ پوست او هم توجه کنید. نباید رنگی را انتخاب کنید که دقیقا هم‌رنگ چشم‌هایش باشد. رنگ سایه باید با رنگ چشم‌ها تضاد ملایمي ‌داشته باشد.

۱- قرمز- صورتی: چهره گرم‌تر، قوی‌تر و بانفوذتر به‌نظر مي‌رسد. البته باید توجه داشته باشید که این رنگ باعث مي‌شود تا تمام رنگ‌های قرمز صورت بیشتر نمایان شود و ممكن است هركسي نپسندد.

۲- زرد- نارنجی: از رنگ‌های گرم و ملایمي است كه برای پوست‌های کمي ‌تیره مناسب است. البته اگر رنگ پوست همسرتان به زردی گرایش دارد بهتر است از پیش‌زمینه سبز- آبی برای زیرسازی استفاده کند و از رنگ زرد هم بیشتر از نارنجی استفاده کند زیرا رنگ نارنجی باعث مي‌شود تا رنگ پوست تا حدی به سمت خاکستری و کبود گرایش پیدا کند.

۳- سبز- آبی: یکی از رنگ‌هایی است که مي‌تواند به چهره همسرتان ژرفا ببخشد، قدرت نفوذ را بالا ببرد و قیافه چشمگیری به او بدهد.

۴- نقره‌ای- خاکستری: این رنگ به چهره همسرتان شفافیت و ملایمت را اضافه مي‌کند و برای استفاده روی پیش‌زمینه‌های روشن بسیار مناسب است.

کرم پودر چه رنگی؟

تعيين رنگ پوست، معمولا زمان انتخاب کرم‌پودر و پنکيک مورد توجه قرار مي‌گيرد. زماني که رنگ‌هاي مختلف کرم پودر را تست مي‌کنيد، به طور قطع بايد رنگ کلي و دقيق پوست همسر خود را پيدا کنيد تا با توجه به آن بتوانيد رنگ مناسبي پيدا کنيد. يادتان باشد هدف از استفاده از کرم پودر اين است که تمام دورنگي‌هاي سطحي پوست از بين رفته و تمام رنگ را يکنواخت كنند. براي انتخاب کرم پودر پايه، بايد رنگ پوست همسرتان را در نظر بگيريد. همچنين توصيه مي‌كنيم کرم‌پودر و پوشش‌دهنده‌های سبک و مرغوب بخريد. يادتان باشد كه اگر همسرتان پوستي چرب و مستعد آكنه دارد حتما كرم‌پودر فاقد چربي انتخاب كنيد.

چه مارکی معتبر است؟

لوازم آرایشي با حساس‌ترین بخش بدن يعني پوست در تماس هستند، به همین دليل باید نکات ویژه‌ای را درمورد آنها درنظر داشت. روی برچسب این لوازم آرایش باید حتما مواد اولیه نوشته شده‌ باشد تا اگر شما بخواهید بتوانید مواد اولیه خاصی را در مارک‌های مختلف با هم مقایسه کنید و اگر روی لوازم آرایشی مواد اولیه آن نوشته نشده ‌باشد یعنی آن مارک معتبر نیست چون خلاف قوانین بین‌المللی رفتار کرده‌است. حتی اگر بسته‌بندی ماده آرایشی نیز خیلی کوچک باشد شرکت سازنده موظف است روی برچسبی جداگانه مواد اولیه را بنویسد و روی جعبه یا بسته‌بندی بچسباند.

از کجا بخریم ؟

لوازم آرایشی در مکان‌های مختلفی عرضه مي‌شوند. فريب ظاهر پرزرق و برق فروشگاه‌ها را نخورید و بدانید که یک فروشگاه خوب باید در وهله اول بخشی مخصوص «تستر»ها داشته باشد. اگر فروشنده‌ای نمي‌گذارد جنسی را امتحان کنید و با اخم شما را از درخواست تستر پشیمان مي‌کند، بدانید که در این مورد حق با شماست و اگر در فروشگاهی تستر در اختیارتان قرار نگرفت، از آنجا خرید نکنید. توصیه مي‌کنيم کرم‌پودر و ریمل را هرگز از فروشگاه‌های ارزان فروشی تهیه نکنید

۵ پیشنهاد برای عطر خریدن

۱. برای شروع به رایحه‌هایی فکر کنید که همسرتان را هیجان‌زده یا خوشحال مي‌کنند. چیزهایی مانند بوی تازگی چمن‌ها يا گل‌هایی که دوست دارد، بوی خاک بعد از بارش باران يا حتي بوي لباس‌های تمیز و شسته شده و چیزهایی شبیه این. تمام تلاش این تمرین برای به دست آوردن رایحه‌هایی است که او دوست دارد و سپس پیدا کردن عطرهایی که رایحه‌ای مشابه داشته باشند.

۲. دانستن اینکه او چه خصوصیات و شخصیتی دارد برای انتخاب عطر بسیار مهم است. دلیل آن این است که بوی او بخشی از شخصیت اوست. آیا او آدم گرمي‌ است؟ آیا احساسا‌تي است؟ جسور و بانشاط است؟ شخصیت آرامش‌بخشی دارد؟ چه جور موسیقی و غذایی را مي‌پسندد؟ هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید عطر مناسب باید به تصویری که او مي‌خواهد از خود ارائه دهد نیز فکر کنید.

۳. اگر بدانید چه زمان‌هایی مي‌خواهد از آن عطر استفاده کند، دامنه جست‌وجوی شما کوچک‌تر خواهد شد. توصیه مي‌شود عطرهایی با رایحه ملایم براي روز انتخاب كنيد و برای شب سراغ عطرهایی با رایحه‌هایی غلیظ‌تر بروید.

۴. هنگام انتخاب عطر مناسب باید حتما نوع پوست او را درنظر بگیرید. اگر پوستش خشک باشد بوی عطرش زودتر محو خواهد شد. پس به جای انتخاب یک عطر ادو تویلت (عطری که غلظت عصاره روغنی آن کم است) عطری با رایحه‌ای غلیظ‌تر انتخاب کنید. اگر پوستش چرب است بوی عطر روی پوست او بیشتر باقی خواهد ماند.

۵. هر عطري سه بوی متفاوت با گذشت زمان خواهد داشت؛ بوی اولیه، بوی میانی و بوی پایه. بویی که پس از استفاده عطر روی مچ دست‌تان استشمام خواهید کرد بوی اولیه آن است. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس مچ دست‌تان را بو کنید. بویی که هم‌اکنون استشمام خواهید کرد بوی میانی عطر است. پس از حدود یک ساعت دوباره مچ دست‌تان را بو کنید. این رایحه بوی پایه عطر مورد نظر شماست.

منبع:مجله سیب سبز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا