اریک اشمیت رییس هیئت مدیره آلفابت از آیفون‌ ۶ اس اپل استفاده می‌کند

موبنا- اگر شما یک فرد موثر دنیای فناوری در حد تیم کوک یا اریک اشمیت باشید، چه چیزی برایتان خجالت آورتر از این است که در حالی در بین مردم دیده شود که دستگاهی متعلق به شرکت رقیب خود در دست دارید؟ مردم این رفتار شما را به معنای ضعیف بودن محصولات شرکت خود و یا …

موبنا- اگر شما یک فرد موثر دنیای فناوری در حد تیم کوک یا اریک اشمیت باشید، چه چیزی برایتان خجالت آورتر از این است که در حالی در بین مردم دیده شود که دستگاهی متعلق به شرکت رقیب خود در دست دارید؟ مردم این رفتار شما را به معنای ضعیف بودن محصولات شرکت خود و یا قوی بودن محصولات شرکت رقیب تلقی می‌کنند. در واقع این کار شما حتی ممکن است به عنوان تبلیغی برای محصولات رقیب عمل کند!

همان طور که به یاد دارید، تیم کوک نیز هنگامی که تارترین عکس ممکن را با دوربین آیفون انداخت، پس از آن همه تمسخر، به جز حذف عکس از صفحه توییتر خود، واکنش دیگری نشان نداد و به نظر می‌رسد اشمیت نیز واکنش تندی از خود نشان نخواهد داد.

ُTim Cook Iphone Photo

بسیاری از افراد پس از این گونه اشتباهات(البته اگر عمدی در کار نبوده باشد)، بدون سر و صدا انجام آن کار را متوقف می‌کنند. اما به احتمال زیاد اشمیت این کار را نخواهد کرد، چرا که ظاهر شدن با محصول شرکت رقیب در ملأ عام کاری نیست که بتوان آن را غیر عمدی دانست. پس احتمالا او آیفون ۶ اس خود را کنار نخواهد گذاشت، چرا که قبلا هم یک مدل از بلکبری در دست داشت که تا روز اتمام پشتیبانی از طرف شرکت سازنده، حاضر به رها کردن آن نشد!

اهمیت موضوع زمانی مشخص می‌شود که بدانید اشمیت روزگاری با اعتماد به نفس تمام می‌گفت اندروید امن‌تر از iOS است اما اکنون خود از اندروید به ios مهاجرت کرده است!

ٍEric Schmidt Using Iphone

مطمئنا اریک اشمیت عذری همچون جو بلفیوره برای استفاده از آیفون نخواهد داشت، چرا که او همانند بلفیوره در فرایند توسعه نرم افزاری محصولات شرکتش دخالت ندارد و نیازی ندارد که شخصا سیستم عامل iOS را تجربه کرده و از نقاط ضعف و قوت آن برای بهبود اندروید استفاده کند. بنابراین استفاده او از آیفون هیچ گونه توجیه کاری ندارد.

اما استفاده شخصی از آیفون توسط او، هیچ گونه مشکلی ندارد. بدون شک همه ما معتقدیم که هیچ کس حق ندارد برای دیگری تعیین تکلیف کند و هر فردی در انتخاب خود آزاد است. فراموش نکنید که همه ما در پایان روز کاری، شهروندان عادی محسوب می‌شویم و می‌توانیم از هر نوع تلفن همراهی آزادانه استفاده کنیم.

 منبع:زومیت|نویسنده:محمد طولابی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا