فعالان بازار موبایل همچنان در انتظار حذف تعرفه واردات هستند

موبنا، لیلا محمدنظامی – “ابراهیم درستی” رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری با بیان اینکه حذف تعرفه سبب کاهش قیمت گوشی تلفن همراه می شود، گفت: تعرفه ۷ درصد و مالیات بر ارزش افزوده آن ۹ درصد است که سبب ایجاد سود فراوانی از محل قاچاق می شود. وی گفت: ماندن طولانی مدت این …

موبنا، لیلا محمدنظامی – “ابراهیم درستی” رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری با بیان اینکه حذف تعرفه سبب کاهش قیمت گوشی تلفن همراه می شود، گفت: تعرفه ۷ درصد و مالیات بر ارزش افزوده آن ۹ درصد است که سبب ایجاد سود فراوانی از محل قاچاق می شود.
علاءالدین بازار موبایل
وی گفت: ماندن طولانی مدت این کالا در گمرک و بلوکه شدن پول وارد کننده نوعی تعرفه محسوب می شود و ۷۰ تا ۷۵ درصد گوشی های موبایل با قیمت بالاتر از ۷۰۰ هزار تومان قاچاق است.
درستی با اشاره به اینکه در بازار ایران حدود یک میلیون و ۴۰۰ نوع گوشی خریدوفروش می شود، افزود: درصد بالایی از میزان واردات و خریدوفروش این کالای ارتباطی از آن واردکنندگان غیرقانونی می شود.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: هم اکنون بیشتر تقاضا در خصوص گوشی های هوشمند صورت می گیرد که این رده بندی قیمت سبب ایجاد گردش مالی بسیار زیادی در بازار گوشی تلفن همراه می شود بنابراین باید این بازار انحصاری نبوده و رقابتی باشد.
مشترک موبایل
درستی همچنین طرح کدگذاری گوشی همراه را به صورت پلکانی در حال اجرا اعلام کرد و گفت: در حال حاضر همه گوشی ها حتی اگر قاچاق باشد کدگذاری می شود بنابراین فروشندگان باید گوشی هایی خریداری کنند که دارای برگه ثبت، ضمانت نامه و برگه خرید واحد صنفی باشد.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: حذف تعرفه ها سبب از بین رفتن سوداگری قاچاقچیان و ورود گوشی تلفن همراه از مبادی رسمی و دارای ضمانت نامه و استاندارد می شود.
به گفته وی، طبق آمار رسمی، ۸۰ درصد کاربران ایرانی از قابلیت های پیشرفته تلفن همراه شان آگاهی ندارند و اغلب کاربران تنها از ۱۰ درصد قابلیت های گوشی هایشان استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا