بالا کشیدن سینه یا کوچک کردن سینه، کدامیک؟

موبنا – این روش به منظور برطرف کردن مسائل خاص مربوط به سینه مانند افتادگی سینه، بهبود نیمرخ سینه و همچنین افزایش و کاهش سایز و بالا کشیدن سینه انجام می شود. از بین تمام جراحی های سینه، بالا کشیدن و کوچک کردن سینه، بیشتر از بقیه به یکدیگر شبیهند. اما تفاوت بین این دو …

موبنا – این روش به منظور برطرف کردن مسائل خاص مربوط به سینه مانند افتادگی سینه، بهبود نیمرخ سینه و همچنین افزایش و کاهش سایز و بالا کشیدن سینه انجام می شود. از بین تمام جراحی های سینه، بالا کشیدن و کوچک کردن سینه، بیشتر از بقیه به یکدیگر شبیهند. اما تفاوت بین این دو چیست و کدامیک برای شما مناسب است؟ بیایید نگاهی بیندازیم:
لیفت (بالا کشیدن سینه)

ماستوپکسی یا بالا کشیدن سینه ها، روشی است که سینه های آویزان یا شل را بالا می برد. این جراحی با کانتور کردن و شکل دادن مجدد به سینه ها و در عین حال تغییر دادن محل نوک سینه ها و هاله های سینه انجام می شود. یک لیفت سینه، سایز سینه ی شما را افزایش یا کاهش نخواهد داد، اما می تواند جذابیت و شادابی را به آنها بازگرداند.

این روش معمولا به همراه بزرگ کردن سینه به منظور افزایش حجم قطب بالایی سینه انجام می شود. عدم تقارن سینه ها نیز بخاطر ثبات، اندازه و موقعیت یکسان سینه ها، اصلاح می شود. این روش به بیهوشی عمومی نیاز دارد، که توسط یک تیم بیهوشی مجرب و با تجربه انجام می شود.

لیفت سینه می تواند روی بیماران بزرگسال در هر سنی انجام شود. انجام لیفت سینه به نوجوانان در حال رشد توصیه نمی شود، زیرا سینه های آنها کاملا رشد نکرده اند. خانم هایی که در سن باروری هستند، بهترین کاندیدها برای لیفت سینه می باشند.
کوچک کردن سینه

ریداکشن ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه، یک روش جراحی است که مقداری از بافت و پوست سینه را بمنظور کانتور سینه و کاهش سایز بر می دارد. این روش می تواند سایز هاله های سینه را نیز کاهش دهد. برای انجام یک جراحی کوچک کردن سینه، جراح، یک یا چند برش در سینه ایجاد می کند. بافت و پوست اضافه برداشته می شود، و شکاف ها با بخیه بسته می شوند.

بعضی اوقات، جای نوک سینه و هاله ی سینه تغییر داده می شود. معمولا این روش به همراه لیپوساکشن انجام می شود. لیپوساکشن در صورتی مورد نیاز است که بافت های اضافه ی سینه، اندازه ی بزرگتری داشته باشند. یک جراحی کوچک کردن سینه ی بزرگ، به بیهوشی عمومی نیاز دارد، اما کاهش جزئی اندازه ی سینه، فقط به بی حسی موضعی نیاز خواهد داشت. این جراحی می تواند از سه تا پنج ساعت طول بکشد.
تفاوت بین لیفت سینه و کوچک کردن سینه

ریداکشن مامو پلاستی و ماستوپکسی، تقریبا شبیه هم هستند، زیرا هر دو عمل جراحی سینه، سینه ها را بالا می برد و به آنها دوباره شکل خواهد داد. هر دو روش می توانند جای زخم بر جای بگذارند. اما تفاوت آنها این است: ماستوپکسی به برداشتن بافت سینه نیاز ندارد و سایز سینه را تغییر نخواهد داد. در حالی که یک عمل ریداکشن ماموپلاستی، بافت اضافه ی سینه را بر می دارد و سایز سینه ی بیمار را حدود ۲ تا ۳ کاپ کوچک می کند.

ماستوپکسی برای خانم هایی با سینه های آویزان ایده آل است. اما اگر سینه ها آنقدر بزرگ هستند که باعث ایجاد ناراحتی های فیزیکی مانند پشت درد، شانه درد و گردن درد می شوند، بهتر است به جای آن، یک عمل کوچک کردن سینه انجام شود.
دوره ی نقاهت بعد از لیفت سینه و کوچک کردن سینه

دوره ی نقاهت بعد از لیفت سینه و کوچک کردن سینه، یکسان است. بعد از یک شب ماندن در بیمارستان، شما باید به مدت یک تا دو هفته در استراحت مطلق باشید. در این مرحله، سینه ها شدیدا متورم و کبود هستند. هرچند پوست بعد از چند هفته ترمیم می شود، اما ۶ هفته تا ۶ ماه طول می کشد تا بتوانید فعالیت های شدید انجام دهید یا وزنه بلند کنید.

منبع:آکاایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا